Két nap alatt húzott fel egy 7 megawattórás energiatárolót a Tesla

A világ egyre nagyobb része ismeri fel az akkumulátoros energiatárolás előnyeit és rendkívül változatos felhasználási területeit, amely a Tesla energetikai részlegének egyre több és izgalmasabb projekteket jelent. A Powerpack akkumulátorok legújabban Oszaka városában álltak szolgálatba, ahol az egyik piacvezető vasúthálózat-üzemeltető vállalat szereltette fel a berendezéseket az egyik vasútvonala mellé. A Tesla összesen 42 Powerpack aksit csatlakoztatott az inverterekkel és a hálózattal mindössze két nap leforgása alatt, összesen 7 MWh kapacitással, ezzel Ázsia legnagyobb, és az egész csendes-óceáni térség negyedik legnagyobb energiatároló projektjévé válva a Tesla fémjelzése alatt – árulta el a kaliforniai cég.

Forrás: Tesla

Az oszakai megaaksi azonban nem csupán méretei alapján kiemelkedő, hanem a feladatát tekintve is példa nélküli: áramszünet esetén a vonat utasait fogja biztonságos helyre vinni az aksiban tárolt energiával. A Tesla elmondása szerint az akkumulátor mintegy harminc percen keresztül képes mozgatni a Kinetsu elnevezésű társaság valamely vonatát, ami már bőven elegendő idő ahhoz, hogy a jármű utasait a legközelebbi állomásra szállítsa. Elsőre felmerülhet bennünk a kérdés, hogy ugyan mik az esélyek egy akkora áramkimaradásra, aminek következtében a vasúti szerelvényben rekedhetnek az utasok, ám tekintve, hogy egész Japán földrengés-övezetben fekszik, igenis indokoltak az ilyesfajta biztonsági intézkedések.

EZT OLVASTAD MÁR?  Az üzemanyagcella halott ötlet! Vagy mégsem?
Forrás: Tesla

Legutóbb tavaly júniusban rázta meg a 2,6 millió fős metropoliszt és térségét egy jelentősebb erejű földrengés, akkor a 6,1-es fokozatú természeti csapás következtében három ember életét vesztette, és több mint kétszázan megsebesültek. A földrengés miatt megbénult a közlekedés, le kellett állítani a nagy sebességű Sinkanszen vasút és több tucat más vasútvonal forgalmát, kiterjedt áramkimaradások keletkeztek, és az oszakai gázszolgáltató cég elővigyázatosságból megszakította több mint százezer háztartás ellátását – írta meg a HVG. A földrengésbiztosra tervezett akkumulátoros energiatárolók nemcsak biztonságosabbak ilyen helyzetekben és tisztábbak mint egy fosszilis üzemanyaggal működő tartalék generátor, de a karbantartási költségük is elenyésző. Ráadásul, ahogy minden tömegközlekedési eszköznél, a vonatnál is megvannak a csúcsidőszakok, amikor sűrűbben közlekedő, nehezebb szerelvényeket kell mozgatni, az egekbe lökve az energiafelhasználást. Az akkumulátor ennek elsimítására is kiváló megoldás.

Elektromos autót használsz?