PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Ma délelőtt az utolsó ellenőrzésen is sikeresen megfelelt, így mától hivatalosan is használható az Ionity hálózat második magyarországi töltőszigete az M7-es autópálya mentén Kajászó közelében. A Balaton felé vezető oldalon lévő pihenőbe telepített 4 db ABB gyártmányú töltőoszlop egyenként maximum 350 kW teljesítmény leadására képes, így ki tudja szolgálni az összes CCS szabványú autót az autó általa felvehető maximális teljesítménnyel. Mivel a töltőhálózatot jelentős részben az európai autógyártók finanszírozzák, a töltők csak az európai szabványnak tekinthető CCS2 csatlakozóval rendelkeznek. A CHAdeMO csatlakozós, többnyire japán gyártmányú autók, így a legnagyobb darabszámban előforduló Nissan LEAF nem tölthető az Ionity töltőkön. A töltésért az Ionity weboldalán illetve az applikáción keresztül lehet fizetni, a szolgáltatás díja alkalmanként bruttó 2500 forint. (fotók: Kerpely Ádám) A következő Ionity helyszín Balatonkeresztúr közelében lesz, ahol az autópálya mindkét oldalára kerül 4-4 töltő. Ezek az idei turistaszezonban már nem készülnek el, de várhatóan október elejétől számíthatnak rájuk az autósok. Az első Ionity töltőt alig másfél hónapja, május végén üzemelték be az M1-es autópálya Bábolna közelében található pihenőjében a Budapest felé vezető oldalon. A töltőt nem sokkal később egy Audi e-Tronnal teszteltük. Az Ionity összesen 400 európai helyszínen tervez nagy teljesítményű töltőket telepíteni 2020 végéig, amiből 122 már üzemel, 49 pedig építés alatt áll. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!