PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Hivatalos: elektromos lesz a benzinzabáló terep-Merci

elektromos autó

A Mercedes-Benz egyik legnagyobb üzemanyag-fogyasztású, legszennyezőbb szörnyetegét éri el az elektronok kora: Ola Källenius, Dieter Zetsche utódja a vezérigazgatói székben a berlini Automobilwoche Kongress rendezvényen bejelentette, hogy készül a tisztán elektromos meghajtású változat a G-osztályból. A hírt egy másik Daimler-igazgató, Sascha Pallenberg is megerősítette Twitteren, aki hozzátette, hogy a hagyományos G-osztály sorsa régóta kérdéses, és eddig inkább a modell teljes kivonása felé hajlott a vezetőség, ám a nulla kibocsátású hajtáslánccal már teljesen más a helyzet. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor érkezik a elektromos verzió, mint ahogy az sem, hogy meddig tervezi még tovább gyártani belsőégésű motorral ezt a modellt a Merci.

Nem ez az első alkalom, hogy az ikonikus terepjáró elektromosításának ötlete bekerül a hírekbe. 2018 legelején Arnold Schwarzenegger próbálta meggyőzni a Daimler fejeseit, hogy kezdjék el villanyhajtással is gyártani a G-osztályt. A világhírű filmsztár és politikus javaslata nem légből kapott volt: ő maga is konnektorról tölthetőként vezeti ezt a modellt a Kreisel Electric egyedi átalakítása jóvoltából. Akkor a német autógyártó nem ígért konkrétumokat a projektről, mindössze annyit mondott: minden Mercedes kap elektromos változatot.

Nagyon sokan találgatják, hogy a G-osztály hogyan volt képes egészen idáig, 1979-es gyártásának kezdete óta a portfólióban maradni. Ez a piac egyik legdrágább terepjárója, és bár tudása megkérdőjelezhetetlen a zord, burkolatlan utakon, valójában az autó fő vásárlói köre sosem a vérbeli túrázók voltak. A terep-Merci sokkal inkább státuszszimbólummá nőtte ki magát, és birtoklása egybeforrt a nyers férfiasság üzenetével. Az igazi kérdés az, hogy az elektromos meghajtás tud-e segíteni a G-osztály problémáin, és növelni fogja-e a népszerűségét. A magasabb vételár ezen a ponton már nem sokat számít, de a fogyasztás terén ne várjunk csodákat: a szögletes forma mindössze nem az üzemanyag-tankot, hanem az akkumulátort fogja villámgyorsan lecsapolni. Vajon az a vásárlói réteg, amely tényleg csak a puszta felsőbbrendűségi érzés miatt szemezik a járgánnyal, megbarátkozik majd a csendes, rázkódásmentes, szagtalan változattal is?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.