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 A Handelsblatt információi szerint akkumulátor gyártásra és fejlesztésre kaphat állami támogatást a Tesla. A lap megkereste a szövetségi gazdasági minisztériumot is az ügyben, de azt a választ kapták, hogy nem nevezhetők meg a támogatást igénylő vállalatok. Peter Altmaier gazdasági miniszter általánosságban elmondta, hogy nem kizárólag európai vállalatok kaphatnak ilyen támogatást, valamint hozzátette: „Versenyképes, innovatív és környezetbarát akkumulátorcella gyártókat szeretnénk támogatni Európában.” Tüntetés Németországban a Gigafactory 4 építése ellen A Tesla berlini beruházásához nyújtott egyéb Európai Uniós támogatásokra vonatkozó kérdésekre Jörg Steinbach gazdasági miniszter elmondta, hogy Brüsszel a maximális 72,5 millió eurós támogatást nyújtja az első fázishoz (amelynek összes költsége 1 milliárd euróra rúg), amennyiben a Tesla teljesíti a feltételeket, azaz legalább 3000 új munkahelyet teremt, valamint a megvásárolt földterület nem kerülhet piaci érték alatt a birtokába. A befejező fázisban, amely összesen 4 milliárd eurós beruházást jelent a Tesla 280 millió eurós támogatásra lehet jogosult, ezek a támogatások azonban nincsenek összefüggésben a fent említett akkumulátor gyártási és fejlesztési támogatással. A német Gazdasági Minisztérium dolgozik egy második nagy európai akkumulátor cella-gyártási projekt elindításán. Az „EuBatIn” (European Battery Innovation) munkacímmel emlegetett projektben a minisztérium tájékoztatása szerint 14 EU-tagállam vesz részt, Németországon kívül köztük van például Lengyelország és a Cseh Köztársaság is. A projektben több mint 55 vállalat is részt vesz. Egy hasonló projektet 2019 decemberében már jóváhagytak, amelyen egy 17 vállalatból álló konzorcium dolgozik. A résztvevők között szerepel a BMW, a BASF, a PSA francia autógyártó konszern, valamint a Varta és a Saft egyaránt. A Handelsblatt rávilágított egy érdekes ellentétre is: bár még nem biztos a Tesla európai gyárának támogatása, mindenképp figyelemre méltó már a kérdés felmerülése is egy olyan politikai helyzetben, amikor Donald Trump amerikai elnök jelentős, 25%-os import vámok bevezetését helyezte kilátásba az európai autógyártók által gyártott járművek amerikai értékesítése esetén. Sounds like we need to clear up a few things! Tesla won’t use this much net water on a daily basis. It’s possibly a rare peak usage case, but not an everyday event. Also, this is not a natural forest — it was planted for use as cardboard & only a small part will be used for GF4. — Elon Musk (@elonmusk) January 25, 2020 Közben a Tesla beruházása ellen egyre több a tiltakozás is, a környezetvédők a fenyőerdők kivágásáért, valamint a talajvíz szintjének változásáért aggódnak. Elon Musk az erdőirtással kapcsolatban már korábban elmondta, hogy egyrészt nem egy védett, természetes erdőről van szó, hanem egy ipari hasznosításra szánt területre telepített tájidegen fenyőerdőről, amit későbbi papírgyártás szándékával telepítettek. Ezen kívül Elon Musk Twitteren arról is tájékoztatott, hogy már kiválasztották Németországban azokat a területeket, ahová vegyes kultúrájú erdőt telepítenek a kivágott terület helyett. Az óránként 372 köbméteres, vitathatatlanul nem mindennapi vízigénnyel kapcsolatban pedig elmondta, hogy nem a normál, mindennapos fogyasztás lesz ennyire magas, hanem ez a csúcsigény, amit csak ritkán érnek majd el a gyár működése során. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!