Egy teljesen önvezető, tisztán elektromos jármű fejlesztésére irányuló együttműködést jelentett be a Volvo Car Group és a Waymo, melyet közösségi közlekedési célokra, autómegosztó szolgáltatásokhoz fognak felhasználni. A kínai Geely tulajdonában álló svéd autógyártó-csoport, valamint a Google korábbi önvezető autós projektjéből megalakult amerikai technológiai vállalat egyelőre kevés részletet árult el a tervekkel kapcsolatban, így azt sem tudjuk, hogy hol, illetve mikor állhat szolgálatba a közös villanyautó, de valószínűleg néhány évet várnunk kell rá. Az viszont biztos, hogy 4-es szintű autonómia – név szerint a Waymo Driver – jellemzi majd a robottaxit, azaz nem lesz szükség személyzet jelenlétére a jármű vezetéséhez. Az együttműködésben a Waymo az önvezető szoftver, valamint a mesterséges intelligencia „érzékszerveiként” szolgáló hardverek, például a kamerák, radarok és lidarok fejlesztéséért lesz felelős, míg a Volvo tervezi és gyártja majd az autót.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 Jaguar I-PACE Waymo technológiával Az autógyártó és az önvezető technológiában élenjáró vállalatok közötti együttműködések nem ritkák: a Waymo többek között a Jaguart is a partnerei között tudja, és már az első I-PACE sportterepjárók tesztelését is megkezdte az Egyesült Államokban azzal a céllal, hogy az elkövetkezendő években 20 000 villanyautóval bővítse flottáját. Nem kizárt, hogy ez az összefogás teszi majd lehetővé a Waymo számára, hogy európai utakon is kipróbálhassa önvezető sofőr nélküli járműveit. A Volvo eközben az Uberrel is együtt dolgozik – ez a partnerség sajnos azzal a halálos balesettel vált igazán ismertté, amely miatt az Ubernek fel kellett függeszteni tesztjeit 2018-ban. Közös villanyos robottaxit már a General Motors önvezetéssel foglalkozó cége, és a Honda is bemutatott. Nyilvánosságra került az Uber önvezető autójának videója a halálos balesetről 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!