Megérkezett a kereskedésekbe a pici elektromos Citroën

A Citroën Ami értékesítése májusban indult el online, és alig néhány óra kellett hozzá, hogy a kétüléses apró villanyautó 200 vásárlót találjon magának. Annak érdekében, hogy még több fogyasztó ismerkedhessen meg a járművel, a Citroën megegyezett a Fnac and Darty üzletlánccal, amely az autógyártó értékesítési partnereként júniusban már 39 boltjában állította ki az Amit, az eladott darabok száma pedig több mint 500-ra nőtt.

Most a Citroën márkakereskedései is csatlakoznak a tisztán elektromos városi kisautó népszerűsítéséhez, így ezentúl bárki, aki Franciaországban besétál egy Citroën szalonba egy új autó gondolatával, nagy eséllyel találkozhat az Amival. A nyár végéig összesen majdnem 100 helyszínen lesz kiállítva az autó a kereskedésekben, illetve a hivatalos szervizpartnereknél egyaránt szerte az országban. A célpiacok között más nyugat-, és dél-európai országok is szerepelnek, de azt nem említette a francia gyártó, hogy külföldön mikor lesz megtekinthető az autó. Egy rövid körbejárás a Fnac and Darty üzletében a francia Neozone videójában látható:

Az Ami Franciaországban 6000 euróról indul a 900 eurós támogatással együtt, de ezt egészen 7400 euróig fel lehet tornázni különleges dizájnelemekkel és extrákkal. 6 kW-os villanymotorjába egy 5,5 kWh-s lítium-ion aksi adja az energiát, ami nagyjából 70 kilométernyi városi autózáshoz elegendő. A teljes feltöltés 3 órát vesz igénybe egy hagyományos 230 V-os konnektorról.

EZT OLVASTAD MÁR?  A légszennyezéshez kötötte a Zoe árát a Renault

Elektromos autót használsz?