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 Elektromos robogókból egyre szélesebb a kínálat, a városi közlekedésre, esetleg ingázásra tökéletesen megfelelő kismotorok piacán is egyre élesedik a verseny, „valódi” motorkerékpárból azonban villanyhajtással egyelőre nem sokat találunk. A Harley Davidson LiveWire talán nem csak a legkomolyabb, szinte az egyetlen tisztán elektromos, teljes értékű túramotor. A Kawasaki néhány éve már tesztelt egy sportos villanymotort, de a legutóbbi hírek szerint nem kerül sorozatgyártásba. A Zero kínál még nagyobb teljesítményű elektromos motorokat, de ezek is inkább közlekedési eszközök, mint túramotorok. Nem megy gyártásba a Kawasaki Endeavor Az ember úgy gondolná, hogy ennek egyik oka az lehet, hogy a motorosok ereiben benzin folyik és az autósoknál is nehezebben fogadnák a fejlődésnek ezt az irányát. Egy az Egyesült Királyságban 673 motoros megkérdezésével elvégzett felmérés ennek a képnek némiképp ellent mond. Való igaz, hogy ebben a felmérésben sem különböztették meg egyértelműen a városi közlekedésre, futárkodásra ideális robogókat a hosszabb motorostúrákra is alkalmas motoroktól. Ettől függetlenül érdemes átfutni az eredményeket. Az elkötelezett motorosok 46,7 százaléka mondta azt, hogy szívesen lenne elektromos motor tulajdonos, míg további 3,6% már jelenleg is az, így a megkérdezettek nagyobbik fele (50,3%) nyitott az újdonságra. Határozott nemet viszonylag kevesen, csak a megkérdezettek 20%-a mondott. Különösen érdekes mindez annak fényében, hogy 44% úgy véli, hogy a benzinnel működő motorkerékpárokat soha nem fogják betiltani. 8000 mérföld az elektromos Harley-Davidson LiveWire nyergében Az új technológiára igent mondók körét érdemes korcsoportonként is megvizsgálni. A 25 évesnél fiatalabb motorosok 58%-a nyitott az elektromos motorokra, az idősebbek azonban kevésbé. Az 55-64 éves korosztályban már csak 41%, míg 65 év felett csupán 32% fontolgatja villanymotorral hajtott kétkerekű vásárlását. A válaszadók 57,8%-ának döntését a villanymotor azonnal érkező nyomatéka pozitívan befolyásolta, 65,1%-uk azonban azt mondta, hogy egyelőre az egy töltéssel elérhető hatótáv tartja vissza a váltástól. Így lehetnek versenyképesek az elektromos motorkerékpárok Az elektromos motorok hatalmas, azonnal jelentkező nyomatéka a 25 év alatti fiatalok túlnyomó többségét (84,9%) elbűvölte, de erről a kérdésről az idősebbek többsége (52%) is pozitívan nyilatkozott. „Kipróbáltam egy Zerot. Életem legjobb motorja, pedig 40 éve motorozok” – mondta a felmérés egyik idősebb kitöltője. A motorok esetében a kedvező üzemeltetési költség a felmérésben résztvevők véleménye szerint kevésbé fontos, mint autóknál, ugyanis mindössze 43,7% nyilatkozta azt, hogy gazdaságosabb villanymotorral hajtott motorkerékpárra vagy robogóra ülni. CES 2020: újdonságokat mutatott be a NIU A kisebb karbantartási igény már fontosabb szempont, ugyanis a felmérés kitöltőinek 88,6%-a saját maga szokta a járműve karbantartását végezni, és csak 11,4% viszi szervizbe azt. Ezért számukra komoly előnynek tűnik, hogy az időszakos karbantartás a szépítgetésre szorítódik, hiszen nincs olajcsere, olajszűrő-csere, levegőszűrő csere, gyújtógyertya csere, vezérlés csere, nincs sebességváltó, stb. Talán meglepő, de a környezetvédelmet az összes válaszadó 38,3%-a fontosnak tartja, így a vásárlási döntésüket is befolyásolja, hogy elektromos jármű vásárlásával csökkenthetik a karbonlábnyomukat. Az idősebb korosztály ebben az esetben is maradibb gondolkodásúnak bizonyult. Az 55-64 éves korosztályban csak 33%, míg a 65 év feletti motorosoknak csak a negyede (25,3%) tartja fontosnak az alacsonyabb CO2 kibocsátást. Elektromos retro motor Svédországból A megkérdezettek között volt, aki úgy nyilatkozott, hogy akkor vált majd elektromos motorra, ha órákig tud motorozni utántöltés nélkül. Mások véleménye szerint a fő gond, hogy egyelőre még használtan is túlságosan drágák az elektromos motorkerékpárok. Természetesen olyan válaszadó is akadt, aki úgy véli, hogy a megszokott zaj és a vibráció nélkül nem létezhet motorozás. Ezzel szemben a felmérés egyik résztvevője jelenleg épp azon dolgozik, hogy a régi Royal Enfield Bullet motorját elektromosra építse át. Akadt olyan válaszadó is aki egyszerűen elkerülhetetlennek tartja, hogy a belátható jövőben kizárólag villanymotorral hajtott motorkerékpárokat vásárolhassunk. A Triumph motorkerékpárgyár is halad a korral Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!