Holnap a sajtónapokkal megnyitja kapuit a Sanghaji Autószalon, majd egy hétig a nagyközönség is megcsodálhatja az újdonságokat. A koronavírus miatt azonban a legtöbb bemutatót online tartják, így tegnap délután bemutatták a Volkswagen legújabb MEB platformra épülő tisztán elektromos autóját, az ID.6 modellt, melyet Kínában két változatban és néven is gyártani fognak.
Az autóval kapcsolatban kicsit olyanok az érzéseink, mint a mesebeli lánnyal, aki hozott is ajándékot és nem is. Az autó nagyon tetszetős, a műszaki adatok biztatók, azonban európaiként a közeli jövőben nem számíthatunk a piaci bevezetésére.
A Kínában bemutatott ID.6 egy tágas, 7 üléses autó, amely az ID.3 és ID.4 modellekhez hasonlóan az MEB padlólemezre épül, így teljes mértékben kihasználja annak erősségeit. A gördeszka stílusnak köszönhetően nagy szabadságot ad a formatervezők számára, valamint térkihasználás és funkcionalitás tekintetében is visszatükrözi, hogy az alapoktól tisztán elektromosnak tervezett modellhez van szerencsénk.
Az újdonság 1848 mm széles, 1680 mm magas, hosszúsága pedig 4876 mm, amely 30 cm-es növekedés az ID.4-hez képest, ez tette lehetővé a harmadik üléssor beépítését. Az utasok kellemes térérzetéről a nyitható panoráma üvegtető gondoskodik. A második üléssor előre- vagy hátratolható, hogy a pillanatnyi igényekhez szabhassuk a két hátsó sor lábterét, illetve megválaszthassuk a második sorban ülők és a csomagok számára rendelkezésre álló helyet. Az autó tengelytávja 2965 mm.
Az ID.6 négyféle kialakításban érhető el, amely kétféle akkuméretet, illetve kétféle teljesítményt jelent. Az irreális NEDC mérési ciklus szerinti maximális hatótávja a kisebb, 58 kWh-s akkuval 436 km, míg a nagyobb, 77 kWh-s akkumulátorral szerelt változat esetében 588 km. Az összkerekes 4MOTION változat két villanymotorjának rendszerteljesítménye 225 kW (305 Le), forgatónyomatéka 310 Nm amely 6,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h sebességre a méretes autót. Az egymotoros változatok 132, illetve 150 kW teljesítménnyel, valamint 220 Nm nyomatékkal rendelkeznek, amely 9,1, illetve 9,3 másodperces 100-as sprintet tesznek lehetővé. Az autó üres tömege 2280 kg, maximális megengedett össztömege 2840 kg, azaz 560 kg-mal terhelhető, így a hét ülést kihasználva túlsúlyos utasok szállítását inkább ne vállaljuk.
Ahogy az ID. modellekben megszokott, az új e-SUV is fizikai gombok és kapcsolók nélkül érkezik. Ezek helyett érintésérzékeny felületek, 12″ méretű középső érintőképernyő, valamint a „Hello ID” hangvezérlés használható. Opcionálisan az AR HUD, azaz a szélvédőre vetített kiterjesztett virtuális kijelző is elérhető.
„Az új ID.6-tal megalapozzuk, hogy 2030-ig a Kínában értékesített autóink legalább 50 százaléka elektromos legyen. A lendületet megtartva és a MEB platformos autók kínálatát fokozatosan bővítve 2023-ra a Volkswagen összesen nyolc ID modellel rendelkezik majd Kínában. Az így elért méretgazdaságosság lehetővé teszi számunkra, hogy megfizethető áron kínáljuk a legújabb technológiát, és ezáltal tovább bővítsük elektromos offenzívánkat. ” – mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója.
Az újdonság ID.6 CROZZ és ID.6 X néven egyaránt gyártásba kerül. Ennek azonban nem a kínálat színesítése, hanem a gyárak tulajdoni viszonyai az oka, így előbbit Kína északi részén, utóbbit délen gyártják majd az Anting és a Foshang gyáregységekben.
Annak ellenére, hogy az ID.6 európai és amerikai forgalmazása egyelőre nincs napirenden, a villanyautós offenzíva ezekben a régiókban sem marad el. 2030-ig a Volkswagen Európában a kínálat 70%-át elektromosítani fogja, amelyhez az akkumulátor gyártás felpörgetése is megkezdődött már.