Itt az ID.6, a Volkswagen 7 üléses villanyautója

Holnap a sajtónapokkal megnyitja kapuit a Sanghaji Autószalon, majd egy hétig a nagyközönség is megcsodálhatja az újdonságokat. A koronavírus miatt azonban a legtöbb bemutatót online tartják, így tegnap délután bemutatták a Volkswagen legújabb MEB platformra épülő tisztán elektromos autóját, az ID.6 modellt, melyet Kínában két változatban és néven is gyártani fognak.

Volkswagen ID.6 CROZZ (FAW) és ID.6 X (SVW)

Az autóval kapcsolatban kicsit olyanok az érzéseink, mint a mesebeli lánnyal, aki hozott is ajándékot és nem is. Az autó nagyon tetszetős, a műszaki adatok biztatók, azonban európaiként a közeli jövőben nem számíthatunk a piaci bevezetésére.

A Kínában bemutatott ID.6 egy tágas, 7 üléses autó, amely az ID.3 és ID.4 modellekhez hasonlóan az MEB padlólemezre épül, így teljes mértékben kihasználja annak erősségeit. A gördeszka stílusnak köszönhetően nagy szabadságot ad a formatervezők számára, valamint térkihasználás és funkcionalitás tekintetében is visszatükrözi, hogy az alapoktól tisztán elektromosnak tervezett modellhez van szerencsénk.

Volkswagen ID.6 CROZZ (FAW) és ID.6 X (SVW)

Az újdonság 1848 mm széles, 1680 mm magas, hosszúsága pedig 4876 mm, amely 30 cm-es növekedés az ID.4-hez képest, ez tette lehetővé a harmadik üléssor beépítését. Az utasok kellemes térérzetéről a nyitható panoráma üvegtető gondoskodik. A második üléssor előre- vagy hátratolható, hogy a pillanatnyi igényekhez szabhassuk a két hátsó sor lábterét, illetve megválaszthassuk a második sorban ülők és a csomagok számára rendelkezésre álló helyet. Az autó tengelytávja 2965 mm.

EZT OLVASTAD MÁR?  Pofás terepjárót mutatott a Mercedes
Volkswagen ID.6 CROZZ (FAW) és ID.6 X (SVW)

Az ID.6 négyféle kialakításban érhető el, amely kétféle akkuméretet, illetve kétféle teljesítményt jelent. Az irreális NEDC mérési ciklus szerinti maximális hatótávja  a kisebb, 58 kWh-s akkuval 436 km, míg a nagyobb, 77 kWh-s akkumulátorral szerelt változat esetében 588 km. Az összkerekes 4MOTION változat két villanymotorjának rendszerteljesítménye 225 kW (305 Le), forgatónyomatéka 310 Nm amely 6,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h sebességre a méretes autót. Az egymotoros változatok 132, illetve 150 kW teljesítménnyel, valamint 220 Nm nyomatékkal rendelkeznek, amely 9,1, illetve 9,3 másodperces 100-as sprintet tesznek lehetővé. Az autó üres tömege 2280 kg, maximális megengedett össztömege 2840 kg, azaz 560 kg-mal terhelhető, így a hét ülést kihasználva túlsúlyos utasok szállítását inkább ne vállaljuk.

Volkswagen ID.6 CROZZ (FAW) és ID.6 X (SVW)

Ahogy az ID. modellekben megszokott, az új e-SUV is fizikai gombok és kapcsolók nélkül érkezik. Ezek helyett érintésérzékeny felületek, 12″ méretű középső érintőképernyő, valamint a „Hello ID” hangvezérlés használható. Opcionálisan az AR HUD, azaz a szélvédőre vetített kiterjesztett virtuális kijelző is elérhető.

„Az új ID.6-tal megalapozzuk, hogy 2030-ig a Kínában értékesített autóink legalább 50 százaléka elektromos legyen. A lendületet megtartva és a MEB platformos autók kínálatát fokozatosan bővítve 2023-ra a Volkswagen összesen nyolc ID modellel rendelkezik majd Kínában. Az így elért méretgazdaságosság lehetővé teszi számunkra, hogy megfizethető áron kínáljuk a legújabb technológiát, és ezáltal tovább bővítsük elektromos offenzívánkat. ” – mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója.

EZT OLVASTAD MÁR?  Újabb fontos rekordra készül a villámgyors villany-Volkswagen
Volkswagen ID.6 CROZZ (FAW) és ID.6 X (SVW)

Az újdonság ID.6 CROZZ és ID.6 X néven egyaránt gyártásba kerül. Ennek azonban nem a kínálat színesítése, hanem a gyárak tulajdoni viszonyai az oka, így előbbit Kína északi részén, utóbbit délen gyártják majd az Anting és a Foshang gyáregységekben.

Annak ellenére, hogy az ID.6 európai és amerikai forgalmazása egyelőre nincs napirenden, a villanyautós offenzíva ezekben a régiókban sem marad el. 2030-ig a Volkswagen Európában a kínálat 70%-át elektromosítani fogja, amelyhez az akkumulátor gyártás felpörgetése is megkezdődött már.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.