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 Azt, hogy a japánok szeretnek szokatlan formájú autót tervezni, már megszoktuk, de a legújabb húzásuk túlmegy minden határon. Ez biztosan nem legális A dallamos nevű bz4X koncepció autó az első teljesen elektromos Toyota lesz, ha a rövid életű és csekély darabszámban gyártott RAV4 EV-től eltekintünk. A végleges széria típust 2022-től szállítják majd Európába is. Itt a villany-Toyota, ami Európában is kapható lesz A világ vezető autógyártója, amely tavaly visszavette az első helyet a VW csoporttól az eladási darabszám tekintetében, korábban is szívesen tervezett meghökkentő formájú autókat, gondoljunk csak az új Prius hátsó részére, vagy a hidrogénes Mirai orrára. Most azonban egy olyan újdonságot mutattak be, ami nemcsak egyedülálló és különleges, de valószínűleg rendkívül balesetveszélyes is. Az új MZ/X bz4X kormánykereke ugyanis nem kör alakú, hanem, egyes repülőgépek kormányához hasonlóan felül nyitott és ezért Yoke-nak nevezte el a gyártó. Az új Toyota kormánykereke (ha csak nem tévedek). A vállalat szerint az új steer-by-wire kormányrendszernek köszönhetően ez az újdonság is átkerül majd a végleges utcai változatba, mivel itt már nem lesz szükség arra, hogy akár többször is teljesen körbe forgassuk a kereket. A teljesen elektronikus kormánymű segítségével nem befolyásolja a jövőben az irányítás pontosságát egy úthiba, egyenlőtlen felület, vagy egy keményebb fékezés – ezzel növelve a biztonságot. A kormány elforgatása a sebesség függvényében mozgatja el a kerekeket, így még élvezetesebb lesz a vezetés. Persze ez csak marketing maszlag, mi csatlakozunk az összes vezető autós magazinhoz, amennyiben szerintünk ez egy felelőtlen és életveszélyes húzás, ami abból fakad, hogy a Toyota közismerten nem teszteli le az új modelleket, hanem a vásárlókon kísérletezik. Ilyenkor érződik igazán az autógyártásban szerzett tapasztalat hiánya. Forrás: Toyota Nem először Egyébként már nem először lép meg ilyen merész és balesetveszélyes dolgot a japán márka. Mint emlékezetes, a Toyota Yaris fantázianevű kisautójának első és második generációja, amelyből a gyártás 13 éve alatt mintegy 3 millió darab fogyott a világon, egy egészen különleges és különlegesen veszélyes újítással szolgált: a műszerfal nem a vezető előtt, a kormány mögött, hanem a kabin közepén helyezkedett el. A vállalat egyébként eladott több mint 4,5 millió Priust is hasonló kialakítással. Ilyen butaságot csak más, a japánokhoz hasonló start-upok, mint a Renault (Megane Scenic II-III), vagy a Fiat (Multipla) próbáltak meghonosítani. A Toyota Prius műszerfala A vállalati PR szerint ez a megoldás azért előnyös, mivel a sofőr így jobban látja az utat maga előtt és a kormánykerék sincs útban a műszerfal leolvasásánál, de, mint azt szinte minden tesztben olvashattuk ezeknél az autóknál, ez egy életveszélyes újítás volt – amelyet hála istennek egyre kevesebbszer látunk. A japán, amerikai és európai közlekedési hatóságok e hír megjelenéséig nem reagáltak a Toyota újabb merész húzására. Várjuk a fejleményeket. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!