A Rivian R1T pickup kiszállításai nemrég kezdődtek meg, jövő év elején pedig az SUV testvér R1S követi majd a platóst. Egyelőre azonban úgy néz ki, a prototípusok gyártása egyszerű, a tömeggyártás nehéz. Lassan, de biztosan Az első amerikai tulajdonosok, valamint a gyártás kezdetére összetrombitált Youtube sztárok és vloggerek mind nagyon pozitívan nyilatkoztak a Rivian R1T pickupról. A közel 50 ezer előrendeléssel büszkélkedő gyártó most azonban kicsit lehűtötte a kedélyeket. A harmadik negyedéves pénzügyi beszámolók szerint október végéig, másfél hónap alatt 180 pickupot gyártottak le, ami átlagosan négy autónak felel meg naponta – bár a termelés üteme bizonyosan gyorsult az időszak során. Most a Rivian fórumokon arról számolnak be a vásárlók, hogy a legfrissebb tájékoztatás szerint hónapokat csúszik a rendelésük. A pickup egyes korai megrendelései most jövő áprilisi kiszállítási dátumot kaptak, míg az SUV januárról az év közepére, június-július magasságába csúszott. A pontos okokat nem jelölte meg a cég, de mostanra már láttunk annyi autós startupot, sőt, neves gyártók új elektromos modelljeinek gyártási nehézségeit is, hogy ne lepődjünk meg túlzottan. A tömeggyártás kezdetén valószínűleg számtalan nem várt problémába ütközik a fiatal autógyártó, és az sem kizárt, hogy a globális alkatrészhiány is belejátszik a csúszásba. A beszállítók minden bizonnyal a nagyobb ügyfeleiket helyezik előtérbe, míg a Rivian a saját tervei szerint is mindössze 1000 autót akart legyártani idén. A Top 10-ben a Lucid és a Rivian is – nagyot szakítottak a tőzsdén Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!