Úgy néz ki, jól halad a Panasonic fejlesztése, már a sorozatgyártásra készülnek. Olcsóbb aksi, nagyobb hatótáv Amikor a Tesla 2020 szeptemberében az akkunap alkalmával bemutatta a 4680-as cellákat, elég ambiciózus célokat jelölt ki mind a hatótáv növekedése, mind a költségek csökkentése kapcsán. Ezek azonban nem a gyártás első napján, mind egyszerre realizálódnak majd, hanem fokozatosan rakódnak egymásra a részeredmények. Ennek fényében különösen figyelemreméltóak a számok, amelyeket a Panasonic osztott meg a saját céljairól. A japán gyártó a Tesla partnere immár 10 éve, és amellett, hogy az amerikai autógyártó saját cellagyártásba kezd, továbbra is fontos szerepet játszik majd a két cég egymás életében. A Panasonic volt az egyik első vállalat, amelyik bejelentette, hogy az újfajta, 4680-as formátumú cellákkal is szívesen ellátnák a Teslát, és megkezdték a saját fejlesztési programjukat. Ahogy arról tavaly októberben beszámoltunk, a vállalt akkor úgy tervezte, hogy idén márciusig megkezdik a prototípusok gyártását.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 Panasonic 4680-as cella. Forrás: iza.ne.jp Most úgy néz ki, sikeresen haladnak előre a programmal, mivel a minap azt jelentették be, hogy mintegy 700 millió dolláros beruházást hajtanak végre wakayamai üzemükben, hogy ott évi 10 GWh 4680-as cellagyártási kapacitást építsenek ki a Tesla számára. Ez, akkumérettől függően, nagyjából 100-120 ezer autóhoz lehet elég. A cég úgy tervezi, hogy még idén megkezdődik a berendezések tesztelése és a gyártás finomhangolása, majd 2023-ban beindulhat a tömegtermelés. A cellák kapcsán a vállalat 15%-os hatótáv-növekedést és 10-20%-os költségcsökkenést prognosztizál. Hogy a japán üzemben készülő cellákat melyik Tesla-gyár, és melyik modellhez fogja majd felhasználni, arról egyelőre még nincsenek információk. A Panasonic japán üzemeiben jelenleg a Model S-hez és X-hez használt 18650-es cellák készülnek, Nevadában pedig a Model 3/Y típusokhoz gyártják a 2170-eseket. Azt azonban elárulták, hogy mind az USA-ban, mind más országokban hasonló fejlesztésekre készülnek. Megmutatta 4680-as celláját a Panasonic is Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!