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 Bécs a jövőben is a világ egyik legélhetőbb városa szeretne maradni, valamint ellensúlyozni kívánja az éghajlatváltozás negatív hatásait, ezért az osztrák főváros klímavédelmi menetrendet dolgozott ki. A menetrend részeként 18 éven belül nem csak a dízel- és benzinüzemű járműveket száműznék a város utcáiról, de betiltanák az egyedi olaj- és gázfűtéses kazánokat is. Az energiaigények fedezéséhez megkönnyítenék a napelemes rendszerek telepítését, a közösségi közlekedés fejlesztésére pedig háromszor annyi pénzt fordítanak majd, mint útépítésre. A közösségi közlekedés fejlesztésének részeként 2040-re minden járművet elektromosra cserélnek, de nem feledkeznek meg a biciklizéssel és gyaloglással kapcsolatos infrastruktúra kiépítéséről sem. A városlakók közreműködésére is számítanak, ezért 2022 áprilisától – egyelőre három kerületben – arra buzdítják a lakókat, hogy osszák meg a klímavédelemmel kapcsolatos ötleteiket a kerülettel. Az összegyűjtött javaslatokat a várossal közösen konkrét projektekké fogják kidolgozni, a város pedig biztosítja az anyagiakat is a megvalósításhoz: évente összesen 6,5 millió eurót. Hidrogén töltőállomást építenek buszoknak Bécsben Jürgen Czernohorszky klímavédelmi városi tanácsnok elmondta, hogy a napelemes rendszerek telepítését olyan mértékben könnyítenék, hogy a kisebb rendszerekhez még engedélyre sem lenne szükség. A szennyező járművek kitiltása mellett cél az is, hogy Bécs is „15 perces város” legyen, ami azt jelenti, hogy gyalog, kerékpárral vagy tömegközlekedéssel bárhova el lehessen érni 15 perc alatt, így a mindennapi élethez ne legyen szükség saját autóra. A város smart city stratégiájából kialakított klímavédelmi menetrend tizenegy célterületet határoz meg a megújuló energiaforrásoktól és a mobilitástól kezdve az épületállomány korszerűsítésén, a körforgásos gazdaság és a hulladékmentesség ösztönzésén át az egészségügyig és az oktatásig. Bécs klímavédelmi menetrendjét szakértők, tudósok és a civil társadalom bevonásával dolgozták ki. A dokumentumról február végén határoz a bécsi közgyűlés. Címlapkép: Zoran Cindrić at Pexels Csak zéró emissziós autóra adnak ki új taxiengedélyt Ausztriában 2025-től Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!