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
auto
2024. 03. 03. vasárnap

Miközben Európában a háborúval, itthon meg leginkább a választással foglalkozik a média, Kínában annyira terjed a koronavírus új variánsa, hogy egyelőre képtelenek az eddigi eszközökkel megfékezni.

Másodszor jönnek egyes régiókban, újabb, több napos lezárások.

Most négy nap

Március közepén már írtunk róla, hogy két napra leállt a Tesla sanghaji gyára, mert a környéken annyira elharapódzott a koronavírus új variánsa, hogy a hatóságok már az ipart is leállították. Két nap természetesen nem elég arra, hogy minden beteg felgyógyuljon, ez inkább a tesztelés megszervezéséről és felpörgetéséről szól, hogy a több ezer alkalmazottat foglalkoztató gyárak ne legyenek a fertőzések gócpontjai. Bár az Omicron BA.2 névre hallgató mutáns állítólag nem okoz súlyosabb betegséget, mint a korábbi Omicron változat, annál sokkal fertőzőbb, így gyorsabban terjed.

Úgy néz ki azonban, hogy az elmúlt hetekben nem javult a helyzet, ezért a hatóságok ismét a lezárások mellett döntöttek, így ma újabb 4 napra állt le a sanghaji gyár. Az üzem ideiglenes bezárása nagyjából 10 ezer autó legyártását érintheti, ami nem tragédia a Tesla negyedévente 300 ezer feletti globális termelését nézve, de nyilván nem is örvendetes hír.

Azonban a fenti hír messze nem csak a Tesláról szól. A régióban a VW és a GM is rendelkezik üzemmel, de készül itt számos mobiltelefon, elektronikai eszköz, autóipari alkatrész, valamint Sanghaj – amely a világ legnagyobb városa és mintegy 24 millióan lakják – fontos acélipari központ is. Amíg a helyzetet pár napos lezárásokkal kezelni tudják, addig valószínűleg nem lesz nagyobb fennakadás, de az esetleges hosszabb kiesések újabb pofont adhatnak a globális (autó)iparnak.

Újra támad a COVID, két napra leáll a Giga Sanghaj

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.