Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a VW arra készül, hogy elektromos márkaként hozza vissza a Scout nevet az amerikai piacon. Az egykori International Harvester nevű mezőgazdasági gépgyár ezzel a magyarul felderítőt, vagy járőrt jelentő névvel árult anno egy terepjárót, most pedig a típusnévből márkanév lesz és 2026-tól villany pickupokat és terepjárókat gyártanak majd ezzel a logóval. A gond csak az, hogy úgy néz ki a buliból kihagyják a VW amerikai kereskedőit. Kiskapu Az Egyesült Államokban az autókereskedések franchise rendszerben működnek, az autógyártók a legtöbb állam helyi szabályozása értelmében nem árulhatják közvetlenül a portékájukat. Hogy ez hogy alakult ki arról itt írunk korábban: 18 amerikai államban nem nyithat boltot a Tesla Vannak azonban államok, ahol a szabályok alól kivételt képeznek vagy tételesen a villanyautó gyártók, vagy azok a vállalatok, amelyek soha nem rendelkeztek franchise partnerrel. (A szabályozás elméletileg a franchise partnereket védené az alól, hogy az autógyártó miután közvetlenül belép, őket árpolitikájával kiszorítsa, de ha soha nem is voltak ilyen partnerek, nincs kit megvédeni.) A Cleantechnika beszámolója szerint a VW Csoport amerikai franchise partnerei most attól tartanak, a vállalat pont ezzel a kiskapuval készül élni. A Scout egy új márka lesz, amelyre jelenleg nincs szerződésük, nem képezi részét a portfóliónak, azonban a feltámasztásáról szóló híreket ők is a sajtóban olvasták, a német autógyártó nem értesítette őket előzetesen, és tárgyalások sem folytak. Ez pedig azt a teóriát erősíti, hogy a vállalat a franchise rendszeren kívül, közvetlenül akar évi 250 ezer elektromos autót eladni a piacon. Arno Antliz, a VW Csoport pénzügyi vezetője a múlt heti bejelentésen azt mondta, hogy a Scout egy különálló szervezeti egység és márka lesz a csoporton belül. Ez állítólag jól passzol a VW stratégiájába, ami eszerint kisebb, agilisebb egységek szerveződése lenne a cél, ahol minden márka hozzáfér a közös platformokhoz és technológiákhoz, de valamiféle önállósággal is rendelkezik. A fenti jól kicentizett PR magyarázat azonban csak tovább erősíti a kereskedők gyanúját, akik szerint ha a cég rajtuk keresztül akarná árulni az új márka járműveit, akkor már a nyilvános bejelentés előtt, de minimum azt követően leültek volna tárgyalni velük erről, de ez eddig nem történt meg. Külön villanyautó-márkát indít a Volkswagen Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!