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
auto
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

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a VW arra készül, hogy elektromos márkaként hozza vissza a Scout nevet az amerikai piacon. Az egykori International Harvester nevű mezőgazdasági gépgyár ezzel a magyarul felderítőt, vagy járőrt jelentő névvel árult anno egy terepjárót, most pedig a típusnévből márkanév lesz és 2026-tól villany pickupokat és terepjárókat gyártanak majd ezzel a logóval.

A gond csak az, hogy úgy néz ki a buliból kihagyják a VW amerikai kereskedőit.

Kiskapu

Az Egyesült Államokban az autókereskedések franchise rendszerben működnek, az autógyártók a legtöbb állam helyi szabályozása értelmében nem árulhatják közvetlenül a portékájukat. Hogy ez hogy alakult ki arról itt írunk korábban:

18 amerikai államban nem nyithat boltot a Tesla

Vannak azonban államok, ahol a szabályok alól kivételt képeznek vagy tételesen a villanyautó gyártók, vagy azok a vállalatok, amelyek soha nem rendelkeztek franchise partnerrel. (A szabályozás elméletileg a franchise partnereket védené az alól, hogy az autógyártó miután közvetlenül belép, őket árpolitikájával kiszorítsa, de ha soha nem is voltak ilyen partnerek, nincs kit megvédeni.)

A Cleantechnika beszámolója szerint a VW Csoport amerikai franchise partnerei most attól tartanak, a vállalat pont ezzel a kiskapuval készül élni. A Scout egy új márka lesz, amelyre jelenleg nincs szerződésük, nem képezi részét a portfóliónak, azonban a feltámasztásáról szóló híreket ők is a sajtóban olvasták, a német autógyártó nem értesítette őket előzetesen, és tárgyalások sem folytak. Ez pedig azt a teóriát erősíti, hogy a vállalat a franchise rendszeren kívül, közvetlenül akar évi 250 ezer elektromos autót eladni a piacon.

Arno Antliz, a VW Csoport pénzügyi vezetője a múlt heti bejelentésen azt mondta, hogy a Scout egy különálló szervezeti egység és márka lesz a csoporton belül. Ez állítólag jól passzol a VW stratégiájába, ami eszerint kisebb, agilisebb egységek szerveződése lenne a cél, ahol minden márka hozzáfér a közös platformokhoz és technológiákhoz, de valamiféle önállósággal is rendelkezik.

A fenti jól kicentizett PR magyarázat azonban csak tovább erősíti a kereskedők gyanúját, akik szerint ha a cég rajtuk keresztül akarná árulni az új márka járműveit, akkor már a nyilvános bejelentés előtt, de minimum azt követően leültek volna tárgyalni velük erről, de ez eddig nem történt meg.

Külön villanyautó-márkát indít a Volkswagen

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás