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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a VW arra készül, hogy elektromos márkaként hozza vissza a Scout nevet az amerikai piacon. Az egykori International Harvester nevű mezőgazdasági gépgyár ezzel a magyarul felderítőt, vagy járőrt jelentő névvel árult anno egy terepjárót, most pedig a típusnévből márkanév lesz és 2026-tól villany pickupokat és terepjárókat gyártanak majd ezzel a logóval.

A gond csak az, hogy úgy néz ki a buliból kihagyják a VW amerikai kereskedőit.

Kiskapu

Az Egyesült Államokban az autókereskedések franchise rendszerben működnek, az autógyártók a legtöbb állam helyi szabályozása értelmében nem árulhatják közvetlenül a portékájukat. Hogy ez hogy alakult ki arról itt írunk korábban:

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

18 amerikai államban nem nyithat boltot a Tesla

Vannak azonban államok, ahol a szabályok alól kivételt képeznek vagy tételesen a villanyautó gyártók, vagy azok a vállalatok, amelyek soha nem rendelkeztek franchise partnerrel. (A szabályozás elméletileg a franchise partnereket védené az alól, hogy az autógyártó miután közvetlenül belép, őket árpolitikájával kiszorítsa, de ha soha nem is voltak ilyen partnerek, nincs kit megvédeni.)

A Cleantechnika beszámolója szerint a VW Csoport amerikai franchise partnerei most attól tartanak, a vállalat pont ezzel a kiskapuval készül élni. A Scout egy új márka lesz, amelyre jelenleg nincs szerződésük, nem képezi részét a portfóliónak, azonban a feltámasztásáról szóló híreket ők is a sajtóban olvasták, a német autógyártó nem értesítette őket előzetesen, és tárgyalások sem folytak. Ez pedig azt a teóriát erősíti, hogy a vállalat a franchise rendszeren kívül, közvetlenül akar évi 250 ezer elektromos autót eladni a piacon.

Arno Antliz, a VW Csoport pénzügyi vezetője a múlt heti bejelentésen azt mondta, hogy a Scout egy különálló szervezeti egység és márka lesz a csoporton belül. Ez állítólag jól passzol a VW stratégiájába, ami eszerint kisebb, agilisebb egységek szerveződése lenne a cél, ahol minden márka hozzáfér a közös platformokhoz és technológiákhoz, de valamiféle önállósággal is rendelkezik.

A fenti jól kicentizett PR magyarázat azonban csak tovább erősíti a kereskedők gyanúját, akik szerint ha a cég rajtuk keresztül akarná árulni az új márka járműveit, akkor már a nyilvános bejelentés előtt, de minimum azt követően leültek volna tárgyalni velük erről, de ez eddig nem történt meg.

Külön villanyautó-márkát indít a Volkswagen

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.