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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Škoda ma sajtóközleményben számolt be róla, hogy a csehországi Mladá Boleslavban található fő gyártólétesítményében megkezdődött a MEB padlólemezzel szerelt elektromos autók akkumulátorrendszereinek gyártása. A mintegy 130 millió eurós beruházásból épült új gyártósoron körülbelül 250 alkalmazott szerel össze évi több mint 250.000 akkurendszert nem csupán a Škoda ENYAQ iV és ENYAQ Coupé iV számára, hanem a Volkswagen Csoport más MEB-padlólemezes modelljeihez is. Németországon kívül ez az első európai létesítmény, ahol ilyen rendszerek készülnek a MEB-es villanyautókba.

Az akkurendszerek legkisebb, nyolc modulos változatának kapacitása 55 kWh, a közepes, kilenc modulos változat pedig 62 kWh-t tárol. A legnagyobb, 12 modulból álló akkumulátor 82 kWh kapacitással büszkélkedhet. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül a MEB akkumulátorrendszer elemei közé tartozik az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátorvezérlő-rendszer, és a szükséges elektromos csatlakozások.

A gyártósor a jövőben tovább bővül, a tervek szerint 2023 végére elkészül a második szakasz, amellyel évi 380.000-re nő a gyártási kapacitás. Mladá Boleslav látja el egyébként a Volkswagen Csoport plug-in hibridjeit is nagyfeszültségű akkumulátorral.

Százezer konnektoros hibridhez gyártott akkumulátort a Škoda

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.