A Škoda ma sajtóközleményben számolt be róla, hogy a csehországi Mladá Boleslavban található fő gyártólétesítményében megkezdődött a MEB padlólemezzel szerelt elektromos autók akkumulátorrendszereinek gyártása. A mintegy 130 millió eurós beruházásból épült új gyártósoron körülbelül 250 alkalmazott szerel össze évi több mint 250.000 akkurendszert nem csupán a Škoda ENYAQ iV és ENYAQ Coupé iV számára, hanem a Volkswagen Csoport más MEB-padlólemezes modelljeihez is. Németországon kívül ez az első európai létesítmény, ahol ilyen rendszerek készülnek a MEB-es villanyautókba. Az akkurendszerek legkisebb, nyolc modulos változatának kapacitása 55 kWh, a közepes, kilenc modulos változat pedig 62 kWh-t tárol. A legnagyobb, 12 modulból álló akkumulátor 82 kWh kapacitással büszkélkedhet. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül a MEB akkumulátorrendszer elemei közé tartozik az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátorvezérlő-rendszer, és a szükséges elektromos csatlakozások. A gyártósor a jövőben tovább bővül, a tervek szerint 2023 végére elkészül a második szakasz, amellyel évi 380.000-re nő a gyártási kapacitás. Mladá Boleslav látja el egyébként a Volkswagen Csoport plug-in hibridjeit is nagyfeszültségű akkumulátorral. Százezer konnektoros hibridhez gyártott akkumulátort a Škoda Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!