Már villanyautókhoz is készül akkumulátor a Škoda gyárában

A Škoda ma sajtóközleményben számolt be róla, hogy a csehországi Mladá Boleslavban található fő gyártólétesítményében megkezdődött a MEB padlólemezzel szerelt elektromos autók akkumulátorrendszereinek gyártása. A mintegy 130 millió eurós beruházásból épült új gyártósoron körülbelül 250 alkalmazott szerel össze évi több mint 250.000 akkurendszert nem csupán a Škoda ENYAQ iV és ENYAQ Coupé iV számára, hanem a Volkswagen Csoport más MEB-padlólemezes modelljeihez is. Németországon kívül ez az első európai létesítmény, ahol ilyen rendszerek készülnek a MEB-es villanyautókba.

Az akkurendszerek legkisebb, nyolc modulos változatának kapacitása 55 kWh, a közepes, kilenc modulos változat pedig 62 kWh-t tárol. A legnagyobb, 12 modulból álló akkumulátor 82 kWh kapacitással büszkélkedhet. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül a MEB akkumulátorrendszer elemei közé tartozik az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátorvezérlő-rendszer, és a szükséges elektromos csatlakozások.

A gyártósor a jövőben tovább bővül, a tervek szerint 2023 végére elkészül a második szakasz, amellyel évi 380.000-re nő a gyártási kapacitás. Mladá Boleslav látja el egyébként a Volkswagen Csoport plug-in hibridjeit is nagyfeszültségű akkumulátorral.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.