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
auto
2024. 04. 24. szerda

Elindult az ID.BUZZ sorozatgyártása Németországban

elektromos autó

Hannoverben megkezdődött az ID.BUZZ villanybusz sorozatgyártása. Az év hátralévő részében 15.000 példányra számíthatunk, de a későbbiekben éves 130 ezres darabszám a kitűzött gyártási cél.

Tegnap beszámoltunk róla, hogy már Magyarországon is konfigurálható a Volkswagen tisztán elektromos személy- és áruszállító változatban is kapható, retro ihletésű kisbusza, az ID.BUZZ, illetve ID.BUZZ Cargo.

Nálunk olcsóbb a VW ID.BUZZ, mint Németországban

Az autót első körben két változatban, 5 üléses személyautóként és kisteherautóként kezdték gyártani, egyféle hajtáslánccal, amelynek 150 kW teljesítményű villanymotorja a hátsó kerekeket hajtja, az energiát pedig a MEB-platformon már jól ismert nettó 77 kWh (bruttó 82 kWh) kapacitású akkumulátor tárolja. A későbbiekben várható hétszemélyes, nagyobb akkus (a pletykák szerint 111 kWh-s) és összkerekes változat is.

A modell már megjelent a jövőt demonstráló görög szigeten is. Az Égei-tengeren található mintegy 100 négyzetkilométeres Astypalea szigetén a Volkswagen Csoport Lighthouse néven elektromobilitási mintaprojektet indított, melyet hat éves időszakra terveznek. A projekt keretében a sziget teljes közlekedési rendszere tisztán elektromossá válik, beleértve a közösségi közlekedést, autóbérlést, valamint a hatóságok járműveit is, az ehhez szükséges energia pedig maradéktalanul megújuló forrásból érkezik majd.

Az ASTYBUS nevű telekocsi-szolgáltatást mobiltelefonos applikációval vehetik igénybe, akik nem szeretnének saját maguk vezetni bérautót vagy elektromos robogót. A busz rövidesen megérkezik és célba juttatja utasait.

A sziget, ahol megelevenedik a jövő

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.