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
auto

A Porsche megerősítette: tovább csúszik az elektromos SUV megjelenése

elektromos autó
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

Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a német Automobilwoche hírportálnak adott interjúban a napokban megerősítette a hírt, miszerint elhalasztják a Macan tisztán elektromos változatának piaci bevezetését. A sportterepjáró megjelenését 2023-ra vártuk, de a legfrissebb ütemterv szerint nem lesz elérhető 2024-nél előbb.

Már az utakon tesztelik a Porsche következő villanyautóját

Mint nemrég beszámoltunk róla, a Volkswagen szoftverfejlesztésért felelős leányvállalata, a Cariad jókora lemaradásban van, így a német konszern több modelljénél is az a helyzet állt elő, hogy ugyan a jármű és minden hardvere készen állna a gyártásra, de a betelepítendő szoftver még nincs kész – a pletykák szerint ennek esett áldozatul a Macan EV is.

Szoftverkáosz a Volkswagennél, borulhatnak a villanyautós tervek

Sajtóértesülések szerint a Macan következő generációja már kizárólag tisztán elektromos meghajtással kerülne piacra, és a Porsche egy 18 hónapos időszakot jelölt ki arra, amíg a régi hagyományos hajtásrendszerű, és az új elektromos sportterepjárókat párhuzamosan egymás mellett gyártják Lipcsében. A csúszás azonban azt jelenti, hogy a belsőégésű motoros nemzedék a tervezettnél tovább maradhat a kínálatban.

Habár az Auditól nem érkezett megerősítés, a Macan testvérmodelljeiként érkező Q6 e-tron valószínűleg szintén késni fog. Ennek a modellnek a sorozatgyártása is 2023-ra volt kitűzve, és ugyanúgy a PPE padlólemezre építik rá.

A Porsche Macan gyártása Lipcsében

A Porsche egyébként egy sajtóanyagban azt is bejelentette, hogy érkezik egy másik teljesen elektromos SUV is a portfólióba, amelyet a Macan és a Cayenne fölé pozícionálnak. A megjelenés dátuma nem ismert, de a gyártás helyszíne Lipcse lesz, és az electrive hírportál azt is tudni véli, hogy 900V-os rendszerrel, valamint a Taycan nettó 83,7 kWh-s akkucsomagjánál jóval nagyobb aksival indul gyártásba az újdonság. A modell fontos eleme lesz a Porsche azon stratégiájának, mely által meg kívánja erősíteni helyzetét a luxusautók szegmensében, és a nagyobb profittal értékesíthető autók felé mozdul el, azaz olcsó semmiképpen sem lesz az új sportterepjáró.

A németek hozzátették továbbá, hogy az évtized közepére a 718-as középmotoros sportautó is exkluzívan tisztán elektromossá válik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.