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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Porsche megerősítette: tovább csúszik az elektromos SUV megjelenése

elektromos autó

Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a német Automobilwoche hírportálnak adott interjúban a napokban megerősítette a hírt, miszerint elhalasztják a Macan tisztán elektromos változatának piaci bevezetését. A sportterepjáró megjelenését 2023-ra vártuk, de a legfrissebb ütemterv szerint nem lesz elérhető 2024-nél előbb.

Már az utakon tesztelik a Porsche következő villanyautóját

Mint nemrég beszámoltunk róla, a Volkswagen szoftverfejlesztésért felelős leányvállalata, a Cariad jókora lemaradásban van, így a német konszern több modelljénél is az a helyzet állt elő, hogy ugyan a jármű és minden hardvere készen állna a gyártásra, de a betelepítendő szoftver még nincs kész – a pletykák szerint ennek esett áldozatul a Macan EV is.

Szoftverkáosz a Volkswagennél, borulhatnak a villanyautós tervek

Sajtóértesülések szerint a Macan következő generációja már kizárólag tisztán elektromos meghajtással kerülne piacra, és a Porsche egy 18 hónapos időszakot jelölt ki arra, amíg a régi hagyományos hajtásrendszerű, és az új elektromos sportterepjárókat párhuzamosan egymás mellett gyártják Lipcsében. A csúszás azonban azt jelenti, hogy a belsőégésű motoros nemzedék a tervezettnél tovább maradhat a kínálatban.

Habár az Auditól nem érkezett megerősítés, a Macan testvérmodelljeiként érkező Q6 e-tron valószínűleg szintén késni fog. Ennek a modellnek a sorozatgyártása is 2023-ra volt kitűzve, és ugyanúgy a PPE padlólemezre építik rá.

A Porsche Macan gyártása Lipcsében

A Porsche egyébként egy sajtóanyagban azt is bejelentette, hogy érkezik egy másik teljesen elektromos SUV is a portfólióba, amelyet a Macan és a Cayenne fölé pozícionálnak. A megjelenés dátuma nem ismert, de a gyártás helyszíne Lipcse lesz, és az electrive hírportál azt is tudni véli, hogy 900V-os rendszerrel, valamint a Taycan nettó 83,7 kWh-s akkucsomagjánál jóval nagyobb aksival indul gyártásba az újdonság. A modell fontos eleme lesz a Porsche azon stratégiájának, mely által meg kívánja erősíteni helyzetét a luxusautók szegmensében, és a nagyobb profittal értékesíthető autók felé mozdul el, azaz olcsó semmiképpen sem lesz az új sportterepjáró.

A németek hozzátették továbbá, hogy az évtized közepére a 718-as középmotoros sportautó is exkluzívan tisztán elektromossá válik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.