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 Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a német Automobilwoche hírportálnak adott interjúban a napokban megerősítette a hírt, miszerint elhalasztják a Macan tisztán elektromos változatának piaci bevezetését. A sportterepjáró megjelenését 2023-ra vártuk, de a legfrissebb ütemterv szerint nem lesz elérhető 2024-nél előbb. Már az utakon tesztelik a Porsche következő villanyautóját Mint nemrég beszámoltunk róla, a Volkswagen szoftverfejlesztésért felelős leányvállalata, a Cariad jókora lemaradásban van, így a német konszern több modelljénél is az a helyzet állt elő, hogy ugyan a jármű és minden hardvere készen állna a gyártásra, de a betelepítendő szoftver még nincs kész – a pletykák szerint ennek esett áldozatul a Macan EV is. Szoftverkáosz a Volkswagennél, borulhatnak a villanyautós tervek Sajtóértesülések szerint a Macan következő generációja már kizárólag tisztán elektromos meghajtással kerülne piacra, és a Porsche egy 18 hónapos időszakot jelölt ki arra, amíg a régi hagyományos hajtásrendszerű, és az új elektromos sportterepjárókat párhuzamosan egymás mellett gyártják Lipcsében. A csúszás azonban azt jelenti, hogy a belsőégésű motoros nemzedék a tervezettnél tovább maradhat a kínálatban. Habár az Auditól nem érkezett megerősítés, a Macan testvérmodelljeiként érkező Q6 e-tron valószínűleg szintén késni fog. Ennek a modellnek a sorozatgyártása is 2023-ra volt kitűzve, és ugyanúgy a PPE padlólemezre építik rá. A Porsche Macan gyártása Lipcsében A Porsche egyébként egy sajtóanyagban azt is bejelentette, hogy érkezik egy másik teljesen elektromos SUV is a portfólióba, amelyet a Macan és a Cayenne fölé pozícionálnak. A megjelenés dátuma nem ismert, de a gyártás helyszíne Lipcse lesz, és az electrive hírportál azt is tudni véli, hogy 900V-os rendszerrel, valamint a Taycan nettó 83,7 kWh-s akkucsomagjánál jóval nagyobb aksival indul gyártásba az újdonság. A modell fontos eleme lesz a Porsche azon stratégiájának, mely által meg kívánja erősíteni helyzetét a luxusautók szegmensében, és a nagyobb profittal értékesíthető autók felé mozdul el, azaz olcsó semmiképpen sem lesz az új sportterepjáró. A németek hozzátették továbbá, hogy az évtized közepére a 718-as középmotoros sportautó is exkluzívan tisztán elektromossá válik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!