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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Seat 2019-ben jelentette be azon szándékát, hogy megjelenik a mikromobilitási eszközök piacán, csatlakozva ezzel számos más autógyártóhoz, melyek a városlakók közlekedési igényeinek változásaira reagálva diverzifikálni óhajtják üzletüket. A spanyolok MÓ 125 néven mutatták be a márka történetének legelső motorkerékpárját, amellyel azóta robogómegosztó szolgáltatás is indult Barcelonában és más nagyvárosokban. Most, közel két és fél évvel a Seat MÓ 125 elektromos robogó sorozatgyártású változatának premierje után újabb kétkerekűről rántotta le a leplet a vállalat: megérkezett a MÓ 125 Performance.

A modell nevéből nem nehéz kitalálni, hogy tulajdonképpen az eredeti robogóról van szó erősebb hajtással, ám ennél azért kicsivel több változtatás történt. A tervezők többek között módosítottak néhány dizájnelemen, új ülést raktak a motorra, és javítottak a felfüggesztésen valamint a fékrendszeren is. Összességében fokozódott a prémium hatás, a kényelem, a biztonság, és a menetdinamika a Seat elmondása szerint.

A MÓ eScooter 125 Performance csúcsteljesítménye 11,5 kW, azaz két és fél kilowattal erősebb a motor, mint az alapmodell. Az eBoost funkció nélkül 7,5 kW folyamatos leadására képes. A végsebesség 105 km/h (szemben a MÓ 125 típus 95 km/h-jával), amit 30 másodpercig képes fenntartani a jármű, ezután két percet kell várni, hogy újra aktiválhatóvá váljon az eBoost. Természetesen a gyorsulás is javult, a Performance változat 2,9 másodperc alatt éri el az 50 km/h-t nulláról, ami kerek egy szekundummal gyorsabb, mint a testvére sprintje.

A robogó akkuja kivehető és cserélhető, már ha a tulajdonosnak nincs ellenére, hogy 40 kilót emelgessen, ennyit nyom ugyanis a 137 kilométeres hatótávot adó 5,66 kWh-s lítiumion-akkumulátor. Akinek ez az opció kényelmesebb, mint nyilvános töltőoszlopra rácsatlakozni, kiveheti az aksit és bedughatja egy hagyományos háztartási konnektorba, egy teljes töltés 6-8 órát vesz igénybe.

Az elektromos robogó 2023 első negyedévében érkezik a vásárlókhoz.

Frissítés (2022.11.17): A SEAT robogóit a spanyol Silence gyártja és saját márkanéven is forgalmazza, azonos műszaki tartalommal, de eltérő színekben. A SEAT Mó 125-el megegyező alapmodell Silence S01 néven kapható, a nagyobb teljesítményű SEAT Mó 125 Performance testvére pedig a Silence S01 Plus. A Silence magyarországi forgalmazója az Elektrobiker.

A robogó kivehető akkumulátorának mozgatását ötletes, kihajtható kerekek és fogantyú segítik, ráadásul az 5,7 kWh-s egység külső áramforrásként is használható egy külön megvásárolható kiegészítővel. Köszönjük olvasóinknak, hogy felhívták ezekre a fontos részletekre a figyelmünket.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.