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 Magyarország a zöld rendszám 2016-os bevezetésével és a kezdeti néhány évben az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatással erősen indított a régióban az elektromobilitás terjedését tekintve. A villanyautók száma az utóbbi években már elmaradó állami támogatás ellenére szépen növekszik. Az idei növekedés üteme elmarad Romániától, de megelőzi Lengyelországot. Lengyelországban a 2022. november végi adatok szerint összesen 62.136 tisztán elektromos és tölthető hibrid személy- és haszongépjárművet tartottak nyilván. A 2022. első 11 hónapjában mért 23.869 darabos növekedés 39%-kal több, mint 2021 azonos időszakában. A teljes tölthető állományból 59.187 példány személygépkocsi. A tisztán elektromos autók száma 29.780, azaz hajszállal több villanyautó van az országban, mint a plugin-hibrid (29.407 db). A teherautók száma 2948, elektromos segédmotorból és motorkerékpárból pedig 16.160 példány szerepelt a nyilvántartásban. Elektromos buszból 803 példány üzemelt a múlt hónap végén Lengyelországban. Az autók számának növekedését igyekszik követni a töltőinfrastruktúra is. Az országban 2527 nyilvánosan elérhető töltőállomáson 4913 töltési pont áll az autósok rendelkezésére. Ezek 29%-a egyenáramú (DC) töltő, a maximum 22 kW teljesítményű AC töltők aránya pedig 71%. Novemberben 33 új nyilvános töltőállomáson 92 töltési ponttal bővült az infrastruktúra. Romániában idén több elektromos autót helyeztek forgalomba, mint az előző két évben együttvéve, írja az MTI. Az év első 11 hónapjában összesen 10.140 tisztán elektromos autó került Románia útjaira, míg tavaly valamivel több, mint 6800, az előző évben pedig csupán 3130. Az országban a villanyautók száma meghaladja a 23 ezret, amely ugyan csak néhány ezreléke az országban futó járművek számának, de a kereslet megugrása a korszakváltást jelzi az idézett elemzés szerint. Romániában a kisautók a leginkább népszerűek, az új forgalomba helyezések több mint 35%-át a hazai márkának tekinthető Dacia szerezte meg, bár a Spring Kínából érkezik Európába. A második legnépszerűbb modell 9,2%-os részesedéssel a Renault Zoe, harmadik pedig a Volkswagen e-UP (5,5%). Romániában jelenleg mintegy 3400 nyilvános elektromosautó-töltő üzemel az ország 1378 településén. Magyarországon november végén 62.052 járművön volt zöld rendszám, amiből 33.811 volt tisztán elektromos autó, 27.962 pedig tölthető hibrid. Idén 44,6%-kal több környezetkímélő autót helyeztek forgalomba hazánkban, mint az előző év azonos időszakában. Lengyelország már éppen megelőzte hazánkat a járművek számát tekintve, de az országban futó autók számához viszonyítva még mindig a magyar autópark zöldebb, és a növekedés üteme is gyorsabb volt hazánkban. A növekedés intenzitása a három ország közül Romániában a legmagasabb, az év első 11 hónapját figyelembe véve 50% feletti. Az impozáns adathoz persze a viszonylag alacsony bázis is hozzájárul. Népszerűbbek az elektromos autók a plugin hibrideknél Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!