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
auto
2024. 04. 26. péntek

Az Ariyának is leeshet a kormánykereke

elektromos autó

Jót mosolyognánk rajta, ha nem lenne ennyire veszélyes, hogy idén már a második villanyautóról derül ki, hogy leeshet a kormánykereke.

Most a Nissanon a sor.

Önként és dalolva

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a legtöbb gyártó nem várja meg, hogy a hatóság elrendelje a visszahívást, hanem azt önként teszik meg, erről pedig levélben tájékoztatják az amerikai NHTSA-t.

Most a Nissan küldött egy ilyen levelet a közúti közlekedés biztonságáért felelős amerikai hivatalnak, amelynek értelmében

1063 Ariyát hívnak vissza az országban, mert előfordulhat, hogy a kormánykerék rögzítő csavarjai hiányoznak, vagy nem húzták meg őket megfelelően.

A gyártó március végéig levélben értesíti ügyfeleit, akiknek a márkaszervizben ellenőrzik a kormánykereket , és ha szükséges, javítják a hibát.

Hasonló hiba miatt a Tesla Model Y kapcsán vizsgálódik jelenleg az NHTSA, de 2021-ben a Hyundainak is vissza kellett rendelnie 44 ezer autót. A Ford, szintén 2021-ben, 1,4 millió járművet hívott vissza a kormánykerék csavarjainak hibás beszerelése miatt.

Lassan fut fel a gyártás

Ha már az Ariyáról van szó, a hír kapcsán megnéztük, egyáltalán mennyit gyártott eddig a típusból a Nissan, mivel valahogy nagyon lassúnak tűnik a típus bevezetése.

Az autógyártó tavaly nyáron kezdte meg a típus nemzetközi szállítását, és saját adataik alapján az év végéig a főbb piacokon, Japánban, Európában, az Egyesült Államokban és Kínában összesen 8606 darabot adtak át az elektromos SUV-ből. Idén január végén az összesített adat 11.227-re emelkedett.

Az Egyesült Államokban január végéig 1504 darab Ariya talált gazdára, így a visszahívás ezek kétharmadát érinti. A gyártó az év elején egyébként arról tájékoztatta amerikai kereskedőit, hogy az idén március 31-én véget érő 2022-es üzleti évük végéig legfeljebb összesen 6000 darabra számítsanak, és egyelőre korlátozottan lesz elérhető a típus.

Európába tavaly 4631, idén januárban pedig 713 darab érkezett a típusból.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.