Az Ariyának is leeshet a kormánykereke
Jót mosolyognánk rajta, ha nem lenne ennyire veszélyes, hogy idén már a második villanyautóról derül ki, hogy leeshet a kormánykereke.
Most a Nissanon a sor.
Önként és dalolva
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a legtöbb gyártó nem várja meg, hogy a hatóság elrendelje a visszahívást, hanem azt önként teszik meg, erről pedig levélben tájékoztatják az amerikai NHTSA-t.
Most a Nissan küldött egy ilyen levelet a közúti közlekedés biztonságáért felelős amerikai hivatalnak, amelynek értelmében
1063 Ariyát hívnak vissza az országban, mert előfordulhat, hogy a kormánykerék rögzítő csavarjai hiányoznak, vagy nem húzták meg őket megfelelően.
A gyártó március végéig levélben értesíti ügyfeleit, akiknek a márkaszervizben ellenőrzik a kormánykereket , és ha szükséges, javítják a hibát.
Hasonló hiba miatt a Tesla Model Y kapcsán vizsgálódik jelenleg az NHTSA, de 2021-ben a Hyundainak is vissza kellett rendelnie 44 ezer autót. A Ford, szintén 2021-ben, 1,4 millió járművet hívott vissza a kormánykerék csavarjainak hibás beszerelése miatt.
Lassan fut fel a gyártás
Ha már az Ariyáról van szó, a hír kapcsán megnéztük, egyáltalán mennyit gyártott eddig a típusból a Nissan, mivel valahogy nagyon lassúnak tűnik a típus bevezetése.
Az autógyártó tavaly nyáron kezdte meg a típus nemzetközi szállítását, és saját adataik alapján az év végéig a főbb piacokon, Japánban, Európában, az Egyesült Államokban és Kínában összesen 8606 darabot adtak át az elektromos SUV-ből. Idén január végén az összesített adat 11.227-re emelkedett.
Az Egyesült Államokban január végéig 1504 darab Ariya talált gazdára, így a visszahívás ezek kétharmadát érinti. A gyártó az év elején egyébként arról tájékoztatta amerikai kereskedőit, hogy az idén március 31-én véget érő 2022-es üzleti évük végéig legfeljebb összesen 6000 darabra számítsanak, és egyelőre korlátozottan lesz elérhető a típus.
Európába tavaly 4631, idén januárban pedig 713 darab érkezett a típusból.