A hétvégén bemutatkozott a Lancia Pu+Ra HPE Concept, egy 100%-ban elektromos meghajtással szerelt tanulmányautó, amely a Stellantis csoporthoz tartozó olasz autómárka újjászületésének első hírnöke. Mint korábban beszámoltunk róla, csakúgy, mint a konszern többi márkájánál, az elektromosítás a Lanciánál is új fejezetet nyit, amely nem csak tisztább hajtású modelleket, hanem egyben a modellkínálat bővülését is jelenti, hiszen jelenleg csupán az Ypsilont kínálja vásárlóinak a vállalat. A ma leleplezett tanulmány egyelőre még nem egy megvásárolható modell, de előrevetíti, mit várhatunk majd a gyártótól mind dizájn, mind technológiák tekintetében.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 A furcsa név mögött természetesen jelentés is megbújik: az autó a pure (tiszta) és a radical (radikális) szavak összeadásából kapta nevét, a HPE pedig a High Performance Electric, azaz Nagy Teljesítményű Elektromos kezdőbetűit jelöli. Ezt a rövidítést egyébként használta korábban a Lancia, igaz más jelentésben: az 1972 és 1984 között gyártott Lancia Beta kombi (estate) változatát nevezték így. De nem ez az egyetlen visszautalás a múltra, a Pu+Ra koncepció összességében nagyon hasonlít a legendás Stratos modellre, és számos dizájneleme őrzi más, egykori Lanciák jellegzetességeit. A Pu+Ra egy négyszemélyes kupé, amely 4450 mm hosszúságban nyúlik el, 1950 mm széles, és 1350 mm magas. A dizájnnyelvezetét elemi formák, mint például háromszögek és körök határozzák meg, előbbi az autó orrán, utóbbi pedig a hátsó lámpákon igazán felfedezhető, de ha felülről tekintünk le a panorámatetőre, akkor is egy kör rajzolódik ki előttünk. Ez a dizájnvilág az utastérben is folytatódik, az elemi geometria dominál eklektikus stílusban, miközben a tervezők a fenntartható anyaghasználatra is kiemelt figyelmet fordítottak. Ami a jövő Lancia villanyautóinak hajtástechnológiáját illeti, 700 kilométeres hatótáv és kicsivel több mint 10 perces villámtöltés a célkitűzés. A Pu+Ra tanulmány továbbá számos aerodinamikai elemmel gazdagodott, amelyek 10 kWh/100 km alá húzzák a fogyasztását. Az elektromos Lanciák a Stellantis STLA padlólemezeit fogják használni, azaz ugyanarra a műszaki alapra épülnek majd, mind például a Peugeot és más Stellantis-márkák elektromos autói. A Lancia megújult kínálatának első tagja a frissített Ypsilon lesz, amely hibrid és tisztán elektromos változatban is piacra kerül 2024-ben, és a márka legelső megvásárolható villanyautója lesz. 2026-tól már csak tisztán elektromos autókat ad el a Lancia, 2028-tól pedig – a Delta EV megjelenésének évétől – kivonul minden belsőégésű motorra támaszkodó modell a kínálatból. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!