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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Peugeot e-208 jelenleg a szlovákiai Nagyszombaton készül, de arról már korábban döntöttek, hogy a gyártást áthelyezik.

Eddig Spanyolország volt a célpont, de a francia kormány azt szeretné, ha hazaköltözne a kisoroszlán.

Pénz beszél, oroszlán költözik

A Stellantis csoport nemzetiségét elég nehéz meghatározni, hiszen az amerikai, brit, francia, német és olasz márkákat mag alá gyűjtő vállalat hivatalosan Hollandiában van bejegyezve, ott működik a központja is, vezetője, Carlos Tavares pedig egy olyan portugál szakember, aki szinte egész életében Franciaországban dolgozott, előbb a Renaultnál, majd a PSA-nál.

A francia kormány azonban mégiscsak hazainak tekinti a Peugeot márkát, és szeretné, ha minél több típus otthon készülne, ezzel növelve a helyi munkaerő és beszállítók arányát. Csakhogy a Stellantis, mint vállalat racionális döntéseket kell hozzon, így logikusnak tűnt, hogy az e-208 gyártása a spanyol Zaragozába költözzön, ahol ikertestvére, az Opel Corsa-e is készül.

e-208

A Les Echos francia lap azonban úgy tudja, hogy a francia kormány arról győzködi a vállalatot, válasszák inkább Poissy-t, ahol a DS 3 Crossback és az Opel Mokka készül – ha a rokonság nem is annyira közvetlen, mint a Corsával, az elektromos alapok megegyeznek, a francia gyár pedig jelenleg kapacitása alatt üzemel.

A hírek szerint Tavares meggyőzhető a témában, és hajlik a változásra, ám ennek ára lesz. Szó szerint. A Stellantis vezetője ugyanis anyagi feltételeket szabott a lépésnek, szeretné, ha az állam megtámogatná a gyártás átköltöztetését. Végső döntés novemberben várható az autógyártó részéről – írja az Automobile Propere.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.