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
auto
2024. 04. 12. péntek

A Peugeot e-208 jelenleg a szlovákiai Nagyszombaton készül, de arról már korábban döntöttek, hogy a gyártást áthelyezik.

Eddig Spanyolország volt a célpont, de a francia kormány azt szeretné, ha hazaköltözne a kisoroszlán.

Pénz beszél, oroszlán költözik

A Stellantis csoport nemzetiségét elég nehéz meghatározni, hiszen az amerikai, brit, francia, német és olasz márkákat mag alá gyűjtő vállalat hivatalosan Hollandiában van bejegyezve, ott működik a központja is, vezetője, Carlos Tavares pedig egy olyan portugál szakember, aki szinte egész életében Franciaországban dolgozott, előbb a Renaultnál, majd a PSA-nál.

A francia kormány azonban mégiscsak hazainak tekinti a Peugeot márkát, és szeretné, ha minél több típus otthon készülne, ezzel növelve a helyi munkaerő és beszállítók arányát. Csakhogy a Stellantis, mint vállalat racionális döntéseket kell hozzon, így logikusnak tűnt, hogy az e-208 gyártása a spanyol Zaragozába költözzön, ahol ikertestvére, az Opel Corsa-e is készül.

e-208

A Les Echos francia lap azonban úgy tudja, hogy a francia kormány arról győzködi a vállalatot, válasszák inkább Poissy-t, ahol a DS 3 Crossback és az Opel Mokka készül – ha a rokonság nem is annyira közvetlen, mint a Corsával, az elektromos alapok megegyeznek, a francia gyár pedig jelenleg kapacitása alatt üzemel.

A hírek szerint Tavares meggyőzhető a témában, és hajlik a változásra, ám ennek ára lesz. Szó szerint. A Stellantis vezetője ugyanis anyagi feltételeket szabott a lépésnek, szeretné, ha az állam megtámogatná a gyártás átköltöztetését. Végső döntés novemberben várható az autógyártó részéről – írja az Automobile Propere.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.