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 A Volkswagen Csoport is közzétette negyedéves, illetve ezzel együtt féléves eladási adatait, és a vállalat már egy ideje részletesen beszámol elektromos modelljeinek népszerűségéről is. A sok szép, két számjegyű növekedést, azért beárnyékolja néhány felhő. Újabb rekord A német vállalat is szépen jön ki a COVID okozta eladási hullámvölgyből, az idei év első hat hónapjában 4,37 millió járművet adtak el, ami 13 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor. Természetesen minket leginkább a vállalat tisztán elektromos eladásai érdekelnek, ezek száma pedig 48 százalékkal, 321.600-ra nőtt. Ez a cég teljes eladásainak 7,4 százalékát tette ki, ami ugyan több, mint a tavalyi 5,6 százalék, de azért a BMW-nél és a Mercedesnél már 10-12 százalékos arány láttunk, úgyhogy hozzájuk képest el vannak maradva a wolfsburgiak. A vállalat deklarált célja, hogy 2025-re megelőzze a Teslát, mint a világ legnagyobb tisztán elektromos gyártója, azonban a Volkswagen tavalyi 338 ezer autós hátránya, idén 567 ezerre nőtt. A márkák között a VW személyautók vitték a prímet közel 165 ezres elektromos eladással (+42%), ezt követte 75 ezerrel az Audi (+51%), 31 ezerrel a Škoda (+41%),19 ezerrel a Seat/Cupra (+129%), illetve ezerről, június végére 12 ezerre nőtt a Volkswagen kishaszongépjárművek villanyautónak száma, valószínűleg az ID. BUZZ-nak köszönhetően. A Porsche eladásai 5 százalékkal, 18 ezerre csökkentek. A TRATON üzletágba tartozó teherautók és buszok közül 600 volt elektromos, ami 23 százalékkal elmarad a tavalyi féléves adattól. A vállalat pár kiemelt régióra is közzéteszi az elektromos eladásait. Európában 68 százalékkal, 217 ezerre nőtt a villanyautók száma, és a cég szerint ezzel csoport szinten továbbra is elsők a hazai piacon. A második helyezett Teslának 187 ezres európai eladást kalkuláltunk az egyes országok hivatalos adatai alapján. A wolfsburgiak 43 ezer darabos előnye idénre 30 ezer darabra csökkent. Az USA-ban 75 százalékkal, 30 ezer közelébe erősödtek a számok, valószínűleg az állami támogatásra is jogosult helyi gyártású ID.4-nek köszönhetően. Kínában viszont két százalékkal kevesebb villanyautójuk fogyott, mindössze 62.400 darabot adtak el, miközben a villanyautók eladásai 10 százalékkal, 2,7 millióra bővültek. A cég összeladásaiban is egy százalékot csökkentek a kínai adatok. A cég néhány elektromos típus eladási adatait külön is közzéteszi - másokat pedig ki tudunk számolni. Ezek alapján továbbra is az ID.4/ID.5 család a legnépszerűbb, és most már fél év alatt átlépték a globális eladások a 100 ezres küszöböt is a testvérmodellekből. Egy vastagabb paraszthajszálnak köszönhetően meg tudta őrizni a második helyet az ID.3, de ott lohol a nyomában az Audi Q4 e-tron család, amelynek gyártása már felpörgött, és 164 százalékot emelkedtek az eladásai. Három modell viszont nem volt ennyire szerencsés. Az Audi Q8 e-tron eladásai ötödével, 20 ezer alá gyengültek, és számításaink szerint 40 százalékot esett a csak Kínában kapható ID.6 - valószínűleg nem véletlenül hagyták abba a típus adatainak publikálását. A Porsche Taycan számai ismét csökkentek, most féléves összesítésben kevesebb, mint 18 ezer darab kelt el, ami 5 százalékkal maradt el a tavalyi adattól. A vállalat a negyedéves pénzügyi eredményeit július 27-én publikálja. A földbe álltak a Volkswagen villanyautó eladásai? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!