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
auto

Továbbra is a Volkswagen Csoport vezeti az európai villanyautó piacot

elektromos autó piac
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

A Volkswagen Csoport is közzétette negyedéves, illetve ezzel együtt féléves eladási adatait, és a vállalat már egy ideje részletesen beszámol elektromos modelljeinek népszerűségéről is.

A sok szép, két számjegyű növekedést, azért beárnyékolja néhány felhő.

Újabb rekord

A német vállalat is szépen jön ki a COVID okozta eladási hullámvölgyből, az idei év első hat hónapjában 4,37 millió járművet adtak el, ami 13 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor. Természetesen minket leginkább a vállalat tisztán elektromos eladásai érdekelnek, ezek száma pedig 48 százalékkal, 321.600-ra nőtt. Ez a cég teljes eladásainak 7,4 százalékát tette ki, ami ugyan több, mint a tavalyi 5,6 százalék, de azért a BMW-nél és a Mercedesnél már 10-12 százalékos arány láttunk, úgyhogy hozzájuk képest el vannak maradva a wolfsburgiak.

A vállalat deklarált célja, hogy 2025-re megelőzze a Teslát, mint a világ legnagyobb tisztán elektromos gyártója, azonban a Volkswagen tavalyi 338 ezer autós hátránya, idén 567 ezerre nőtt.

A márkák között a VW személyautók vitték a prímet közel 165 ezres elektromos eladással (+42%), ezt követte 75 ezerrel az Audi (+51%), 31 ezerrel a Škoda (+41%),19 ezerrel a Seat/Cupra (+129%), illetve ezerről, június végére 12 ezerre nőtt a Volkswagen kishaszongépjárművek villanyautónak száma, valószínűleg az ID. BUZZ-nak köszönhetően. A Porsche eladásai 5 százalékkal, 18 ezerre csökkentek. A TRATON üzletágba tartozó teherautók és buszok közül 600 volt elektromos, ami 23 százalékkal elmarad a tavalyi féléves adattól.

A vállalat pár kiemelt régióra is közzéteszi az elektromos eladásait. Európában 68 százalékkal, 217 ezerre nőtt a villanyautók száma, és a cég szerint ezzel csoport szinten továbbra is elsők a hazai piacon. A második helyezett Teslának 187 ezres európai eladást kalkuláltunk az egyes országok hivatalos adatai alapján. A wolfsburgiak 43 ezer darabos előnye idénre 30 ezer darabra csökkent.

Az USA-ban 75 százalékkal, 30 ezer közelébe erősödtek a számok, valószínűleg az állami támogatásra is jogosult helyi gyártású ID.4-nek köszönhetően. Kínában viszont két százalékkal kevesebb villanyautójuk fogyott, mindössze 62.400 darabot adtak el, miközben a villanyautók eladásai 10 százalékkal, 2,7 millióra bővültek. A cég összeladásaiban is egy százalékot csökkentek a kínai adatok.
A cég néhány elektromos típus eladási adatait külön is közzéteszi - másokat pedig ki tudunk számolni. Ezek alapján továbbra is az ID.4/ID.5 család a legnépszerűbb, és most már fél év alatt átlépték a globális eladások a 100 ezres küszöböt is a testvérmodellekből. Egy vastagabb paraszthajszálnak köszönhetően meg tudta őrizni a második helyet az ID.3, de ott lohol a nyomában az Audi Q4 e-tron család, amelynek gyártása már felpörgött, és 164 százalékot emelkedtek az eladásai.

Három modell viszont nem volt ennyire szerencsés. Az Audi Q8 e-tron eladásai ötödével, 20 ezer alá gyengültek, és számításaink szerint 40 százalékot esett a csak Kínában kapható ID.6 - valószínűleg nem véletlenül hagyták abba a típus adatainak publikálását. A Porsche Taycan számai ismét csökkentek, most féléves összesítésben kevesebb, mint 18 ezer darab kelt el, ami 5 százalékkal maradt el a tavalyi adattól.

A vállalat a negyedéves pénzügyi eredményeit július 27-én publikálja.

A földbe álltak a Volkswagen villanyautó eladásai?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás