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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Már több, mint egymillió villanyautót adott el idén a BYD

elektromos autó piac
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

A BYD a világ legnagyobb gyártója a külső forrásból tölthető autók piacán, és a második legnagyobb villanyautó gyártók között. Ez utóbbi titulus azonban lehet, hogy már nem sokáig lesz helytálló.

A kínai márka 431 ezer tisztán elektromos autót adott el az utóbbi három hónapban.

Jóárasítva

A BYD az idei harmadik negyedévben 824,001 NEV, azaz tisztán elektromos és plug-in hibrid autót adott el – ebből 431,603 volt tisztán elektromos személyautó.

Az autógyártó eladási számait nagyrészt a személyautók tették ki, de azért 1901 teherautó és busz is szerepel a listán.

A BYD havi NEV eladásai. Forrás: CnEVPost

Már jó ideje megfigyelhető trend, hogy a márka korábbi 50-50 százalékos plug-in hibrid-elektromos aránya a villanyautók felé tolódik. A második negyedévben még csak egy hajszállal adtak el többet az utóbbi a kategóriából, mint a benzinmotort is tartalmazó konstrukciókból, de most már 53 százalékot tettek ki a tisztán elektromos modellek.

A vállalat az év első kilenc hónapjában 2,070,255 személyautót értékesített (+76%), amiből 1,048,413 volt tisztán elektromos (+80%). A cég rekord eladási adatainak kulcsa, hogy modellpalettájuk nagy része olcsó, és a kínai piacra szabott autókból áll, amelyek kategóriájukban általában a lista első pár helyét foglalják el.

Byd Song Pro PHEV

Az év első kilenc hónapjában a legnagyobb darabszámban (431.050) még mindig a Song modellcsaládból adtak el, amely Dynastry és Ocean modellsorozataiban több plug-in hibrid is szerepel, ezt pedig 350 ezer darabbal követi a Qin modellcsalád.

BYD Qin Plus DM

303 ezer darabbal a Yuan különböző változatai következnek, így ide tartozik az a Yuan Plus is, amit hazánkban hamarosan Atto 3 néven vásárolhatunk meg.

BYD Atto 3

260 ezerrel a Dolphin szerepel a házi ranglista negyedik helyén. Ezt Európában azonos márkanéven forgalmazzák, és a magyar kínálatba is bekerült.

BYD Dolphin

A széles modellpaletta kisebb darabszámú tagjain most nem megyünk végig részletesen, de megemlítenénk a harmadik Magyarországra érkező típust, a BYD Sealt.

BYD Seal

A Tesla Model 3 vetélytársának szánt prémium modellből általában havonta 6-8 ezer fogy Kínában, ám ez szeptemberben hirtelen 14 ezerre ugrott, mert megjelent a plug-in hibrid verzió is – Európába azonban csak a tisztán elektromos kiadást hozza el a gyártó. Így a Seal eladásai kilenc hónap után 68,5 ezer darabnál járnak.

A BYD tengerentúli NEV eladásai negyedéves bontásban. Forrás: CnEVPost

A BYD a harmadik negyedévben 71 ezer autót exportált Kínán kívülre, ami duplája a második negyedéves adatnak – de a hazai piac még mindig az eladások 91 százalékát tette ki.

A BYD negyedéves akkumulátor gyártása. Forrás: CnEVPost

A vállalat az év első kilenc hónapjában már 101 GWh akkukapacitást helyezett négy kerékre vagy energiatárolókba.

Meglátszanak a gyárleállások a Tesla legfrissebb eladási számain

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.