A Stellantishoz tartozó Lancia jövője körül sok kérdőjel volt az elmúlt években, mivel a gyenge eladások hatására a márka visszaszorult hazájába, Olaszországba, és ott is csak egyetlen, meglehetősen korszerűtlen modellt, az Ypsilon kisautót forgalmazta. Három hónap múlva visszatérnek. Villanytervek Ahogy az Opel, úgy a Lancia is teljesen elektromos márka lesz a konszern kínálatában, de az olaszok már jövő februárban elkezdik ezt az átállást. A Lancia pár éve kivonult az exportpiacokról, és Olaszországban is kizárólag a 2011-ben bemutatott háromajtós Ypsilont árulják. Tavaly 37 ezer kelt el belőle, ami bizonyosan nem elég ahhoz, hogy egy – nem über-luxus – márka fennmaradjon.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 Az új Ypsilon induktív telefontöltője látható az első teaser képen, amit kiadtak az autóról. Forrás: Lancia. Szerencsére azonban nem tűnik el a patinás név, a gyártó most azt jelentette be, hogy 2024 februárjában bemutatják a világnak az Ypsilon utódját, amelynek gyártása egy 1906 darabos limitált szériával indul a Cassina luxusmárkával együttműködésben. A szám nem véletlen, utal a Lancia alapításának évére. A tömeggyártás ezután nyáron kezdődik a konszern spanyol gyárában, Zaragozában. A választás nem véletlen, mivel a négyméteres autó a Stellantis e-CMP2 platformjára épül, azaz a Corsa/208 rokona lesz – ezek pedig szintén itt készülnek. L. Napolitano Lancia CEO, L. Fuso Cassina CEO. Forrás: Lancia Az autógyártó a továbbiakban már csak tisztán elektromos modelleket mutat majd be, 2026-ban érkezhet az egykori Gamma utódjának tekinthető 4,5 méter körüli sportos típus, ezt pedig 2028-ban követheti a Delta hagyatékát felkaroló ötajtós – írja az Automotive News Europe. Küszöbön a Lancia újjászületése, extravagáns autóval álltak elő 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!