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
auto

Nem áll le a Scania, jönnek az újabb elektromos teherautók

elektromos teherautó
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

A Scania tovább bővíti kínálatát az akkumulátoros-elektromos (BEV) teherautók terén: többféle elektromos géptípust, tengelykonfigurációt és fülkealternatívát hoz a piacra, így az eltérő igényű ügyfelek mind személyre szabott megoldásokra számíthatnak.

„Folyamatos termékbevezetéseinkkel egyre több értéket és specifikációs választékot kínálunk a vásárlóknak, akik fokozott érdeklődéssel hálálják meg ezt, mivel mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy ezek a teherautók milyen jól szolgálnak és viselkednek a tényleges használat során, és hogy a járművezetők mennyire értékelik ezeket. Állandóan hallunk történeteket olyan járművezetőkről, akik először szkeptikusak voltak, de aztán beleszerettek az elektromos teherautóinkba.” – mondja Fredrik Allard, a Scania rangidős alelnöke és e-mobilitásért felelős vezetője.

Az elektromos meghajtással kínált új boogie-tengely (emelhető tengely) révén például különféle billenőplatós, emelőkaros, betonkeverő és akár merev felépítménnyel rendelkező teherautó-specifikáció alakítható ki anélkül, hogy az a vontatási vagy teherbíró képesség rovására menne. Ezzel együtt jár, hogy a Scania számos különböző, a hidraulika vagy más felépítmény-felszerelések hajtására szolgáló erőátviteli megoldást is bevezet.

A most bevezetésre kerülő új EM C1-2 állandó mágneses elektromotor kétféle teljesítménnyel lesz elérhető: a gyengébb 210 kW (285 lóerő), az erősebb pedig 240 kW (326 lóerő) leadására képes. Ez a teherautók között jelenleg elérhető dízelmotorokhoz viszonyítva olyan, mintha egy 9 literes blokk lenne. Az új motor kisebb, mint nagyobb teljesítményű testvérei, amivel több akkucellának jut hely vagy a (kötelező) felszerelések számára jobb elrendezés lehetséges. A nagyobb terhelés kisimítására kétfokozatú váltó is kerül a járművekbe, így például a városokban – ahol sokat kell megállni és elindulni – ideális munkaeszközzé teszi a gépeket.

A meghajtás mellett az energiatárolásban is igyekezett a lehető leghatékonyabb és zöldebb lenni a cég, ugyanis a teherautók energiaellátásáért olyan Northvolt-cellák felelnek, melyek karbonlábnyoma az iparági sztenderd mindössze egyharmada. Ezt főként úgy érik el a mérnökök, hogy fosszilis energiahordozóktól mentes villamosenergiával állítják elő őket Svédországban. A 416 vagy 624 kWh kapacitású akkupakkokat 1,3 millió kilométeres futásteljesítményre hitelesítik, így jó darabig biztosan nem lesz gond velük, ez az érték ugyanis – normális országokban – lényegében megfelel a teherautó élettartamának.

Kőrössy Balázs

Összehasonlítás