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 Első körben kilenc európai országban indul meg a Stellantis és a Leapmotor közös olcsó villanyautóinak értékesítése – mi még csak a második, és harmadik körös listára sem fértünk fel. Hétmillió forint körül érkezhet a legolcsóbb modell. Fejlett nyugat Ahogy arról már korábban is írtunk, Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója nem akarja a 20 ezer eurós ársávot teljesen átengedni a kínai gyártóknak, ezért úgy döntött, ha már saját erőből hirtelen nem tud ilyen olcsó villanyautót előrántani a farzsebből, bevásárolja magát a Leapmotorba, és így lesz gyorsan, megfizethető elektromos modellje. A vállalat 1,5 milliárd euróért 21 százalékot vásárolt a kínai cégben, és Leapmotor International néven holland bejegyzésű vegyesvállalatot is létrehoztak, amely 51 százalékban a Stellantis tulajdonában van. Az új cég Európa mellett Dél-Amerikát, a Közel-Keletet és Afrikát fogja majd kiszolgálni. A Leapmotor egy kisebb kínai gyártó, amely most a Stellantis révén bejutott Európába, mégpedig nemcsak a forgalmazás, hanem a gyártás szempontjából is, ugyanis a Stellantis egy lengyel gyárában szerelik majd össze az Ázsiából érkező fődarabokat. Lengyelországban gyártják majd ezt az olcsó kínai villanyautót A Leapmotor most azt is bejelentette, hogy a T03 kisautó forgalmazását már szeptemberben megkezdik Franciaországban, Görögországban, Hollandiában, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban, valamint Romániában is. 2025 márciusában ehhez a kilenc országhoz csatlakozik az Egyesült Királyság, majd ezt követően Dánia és Svájc is. Leapmotor T03 A 265 WLTP kilométeres T03 áráról egyelőre csak annyit árultak el, hogy a 19.990 eurós áron érkező kisakkus Citorën-C3 alá kerül majd az árlistán. A típus a Dacia Spring kihívója lesz, de a kedvező árazást az is garantálja, hogy 20 ezer euró alatt érkezik majd hamarosan a BYD Seagull is a kontinensre, amellyel szintén meg kell küzdenie a T03-nak. Leapmotor C10 SUV A kisautót a 420 kilométeres WLTP értékkel rendelkező C10 SUV követi, amely a Leapmotor új, 3.0-ás platformjára épül és állítólag ötcsillagos Euro NCAP törésteszttel rendelkezik, bár egyelőre még nincs fent a szervezet honlapján. Az új Leapmotor modelleket kezdetben 200 kereskedésben árulja majd a Stellantis, de ezt a számot 2026-ra 500-ra kívánják emelni. A konszern azt is leszögezte, hogy megfelelő európai alkatrész utánpótlást biztosítanak majd, elkerülendő a hosszú javítási időket. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!