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
auto

A BYD mindenbe beleteszi majd Isten Szemét

önvezetés
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

A BYD bejelentette, hogy a jövőben ők is (szinte) minden autójukat felszerelik majd a God’s Eye, azaz Isten Szeme néven emlegetett vezetéstámogató rendszerrel.

Ez eddig csak a drágább modellek kiváltsága volt, de ahogy fogalmaztak, hitük szerint mindenki számára elérhetőnek kell lenniük az okos közlekedési rendszereknek.

Nem extra

A nagy lépést Wang Chuanfu, a BYD alapítója jelentette be a napokban Shenzenben – az eseményt élőben közvetítették is.

A vállalat már egy ideje beszereli a hivatalosan DiPilot névre hallgató, de Isten Szemének becézett rendszerét a drágább, 200 ezer jüan feletti árazású modelljeibe.

A belépő szintű DiPilot 100 12 ultrahangos szenzorból („parkolóradar‟), 12 kamerából, 5 milliméteres radarokból és egy az ezek adatait feldolgozó 100 TOPS számítási teljesítményű BYD’s Xuanji számítógépből áll. Ez a változat az autópályás önvezetésre, valamint a távolról indított, két centiméteres pontosságú önálló parkolásra alkalmas és folyamatosan frissül az OTA funkció segítségével. Az olcsóbb modellekbe ez kerülhet majd.

A drágább DiPilot 300, illetve 600 nevű változatokban már 1-3 LiDAR szenzor is van, ezért ezekhez 300, illetve 600 TOPS teljesítményre képes számítógép jár. A cég szerint ezek már sokkal fejlettebb autonómiára, a jövőben nagy sebességű autópályás, valamint komplex városi környezetben végzett önvezetésre is alkalmasak lesznek.

A híradás kapcsán minden portál a Tesla Autopilot/FSD rendszerét hozza példának. Összehasonlításképp az amerikai vállalat jelenlegi AI4 nevű rendszere 8, illetve újabban 9 darab 5 megapixeles kamerát és két darab saját fejlesztésű AI chipet használ. Utóbbi teljesítményére hivatalos adat nincs, a különböző elemzések chipenként 50-200 TOPS közötti értékkel számolnak. Az év végén érkező AI5 pedig Musk szerint tízszeresére növeli majd a számítási teljesítményt – igaz, energiaigénye is négyszer-ötször magasabb lesz, mint a jelenlegi hardveré.

A friss bejelentés alapján a jövőben szinte minden BYD megkapja majd valamelyik csomagot, kezdve az egyik legolcsóbb, Európába hamarosan is érkező Seagull modelltől.

Hogy ez nálunk itt pontosan mit jelent, az még kicsit nyitott kérdés, ugyanis szoftveres oldalról a rendszer lelke a nemrég a hírekbe is bekerült kínai mesterséges intelligencia a DeepSeek R1-es modellje, így kérdés ennek importját/exportját a politika engedélyezi-e majd.

A vállalat szerint az eredetileg a ChatGPT-hez hasonló nagy nyelvi modellnek (LLM) készült mesterséges intelligenciát alkalmassá tették az önvezetés támogatására és napi 72 millió kilométernyi felhő alapú vezetési adattal tanítják – írja az R&D World Online, kutatás fejlesztéssel foglalkozó tudományos portál.

Októberben indulhat a BYD szegedi gyára

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.