PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Rivian Automotive egy Michigen államban bejegyzett, elektromos autókkal foglalkozó startup. Nagyjából ennyit lehetett eddig tudni róla, pedig nem most indultak, hanem még 2009-ben, nem sokkal a Tesla Roadster bemutatása után. Persze akkor még Mainstream Motors, majd Avera Automotive volt a nevük és Floridában dolgoztak. Ditroitba 2015-ben költöztek, de értékelhető eredményt még nem mutattak fel. Eddig. https://www.youtube.com/watch?v=TloizFWADNw Prototípusuk, koncepcióautójuk nincs, gyártásra érett modell meg pláne, de mégis sikerült magukat beküzdeni a hírekbe egy érdekes és merész lépéssel. Az eddig rejtőzködve dolgozó startup most megvásárolta a Mitsubishi Motors 2015 novembere óta üresen álló gyártóbázisát az illinois-i Normalban. A gyártóbázis több mint fele akkora, mint a Tesla most épülő Gigafactory-ja, és fénykorában évi 220 ezer autó gyártására volt képes. Egykori Mitsubishi gyár, amit megvett a Rivian (fotó: Mmsonline.com) Mivel az üzem rendelkezik az autógyártáshoz megfelelő eszközökkel, a Rivian az első autója bemutatása után szinte azonnal be is indíthatja a gyártás. Ha a cég jól használta fel az elmúlt 7 évét, akkor akár lehet is készhez közeli autójuk. Ráadásul ilyen méretű gyárakat nem szoktak csak úgy blindre vásárolni. A Rivian egyelőre nagyon szűkszavú, így nem lehet tudni, hogy mikor állnak elő az első autójukkal. (forrás: Rivian.com) Az utóbbi időben sorban jelentettek be gyártásra kész (vagy ahhoz közel álló) autókat jellemzően kaliforniai startupok (Lucid, Faraday Future), de egy közös van mindegyikben: egyik cég sem rendelkezik autógyártási kapacitással. Az autógyártás kezdeti nehézségeivel még a Tesla is sokat küzdött annak ellenére, hogy egy jól felszerelt Toyota gyárat sikerült megvásároljanak. Nulláról felépíteni egy ilyen üzemet korábbi tapasztalatok nélkül, komoly kihívás. Innen szemlélve a dolgot a Rivian akár óriási előnyben is lehet a vetélytársakkal szemben, és akár a Tesla mellé is odaérhet. Mi a véleményetek? Blöff? Másban utaznak? Vagy tényleg gyártásra érett modellel rendelkeznek? 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!