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 A Rivian Automotive egy Michigen államban bejegyzett, elektromos autókkal foglalkozó startup. Nagyjából ennyit lehetett eddig tudni róla, pedig nem most indultak, hanem még 2009-ben, nem sokkal a Tesla Roadster bemutatása után. Persze akkor még Mainstream Motors, majd Avera Automotive volt a nevük és Floridában dolgoztak. Ditroitba 2015-ben költöztek, de értékelhető eredményt még nem mutattak fel. Eddig. https://www.youtube.com/watch?v=TloizFWADNw Prototípusuk, koncepcióautójuk nincs, gyártásra érett modell meg pláne, de mégis sikerült magukat beküzdeni a hírekbe egy érdekes és merész lépéssel. Az eddig rejtőzködve dolgozó startup most megvásárolta a Mitsubishi Motors 2015 novembere óta üresen álló gyártóbázisát az illinois-i Normalban. A gyártóbázis több mint fele akkora, mint a Tesla most épülő Gigafactory-ja, és fénykorában évi 220 ezer autó gyártására volt képes. Egykori Mitsubishi gyár, amit megvett a Rivian (fotó: Mmsonline.com) Mivel az üzem rendelkezik az autógyártáshoz megfelelő eszközökkel, a Rivian az első autója bemutatása után szinte azonnal be is indíthatja a gyártás. Ha a cég jól használta fel az elmúlt 7 évét, akkor akár lehet is készhez közeli autójuk. Ráadásul ilyen méretű gyárakat nem szoktak csak úgy blindre vásárolni. A Rivian egyelőre nagyon szűkszavú, így nem lehet tudni, hogy mikor állnak elő az első autójukkal. (forrás: Rivian.com) Az utóbbi időben sorban jelentettek be gyártásra kész (vagy ahhoz közel álló) autókat jellemzően kaliforniai startupok (Lucid, Faraday Future), de egy közös van mindegyikben: egyik cég sem rendelkezik autógyártási kapacitással. Az autógyártás kezdeti nehézségeivel még a Tesla is sokat küzdött annak ellenére, hogy egy jól felszerelt Toyota gyárat sikerült megvásároljanak. Nulláról felépíteni egy ilyen üzemet korábbi tapasztalatok nélkül, komoly kihívás. Innen szemlélve a dolgot a Rivian akár óriási előnyben is lehet a vetélytársakkal szemben, és akár a Tesla mellé is odaérhet. Mi a véleményetek? Blöff? Másban utaznak? Vagy tényleg gyártásra érett modellel rendelkeznek? 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!