Élettartam garancia a Hyundai IONIQ akkukra

A villanyautóra szkeptikusan tekintő autósok egy jelentős része még mindig úgy gondolja, hogy az autók akkumulátorát a telefonokhoz és a notebookokhoz hasonlóan 2-3 évente le kell cserélni, ami az óriási költségek mellett még környezetszennyező is. A valóság azonban az, hogy az elmúlt 5 évben gyártott autók többségének akkumulátora 80-90%-os állapotban van még így 4-5 évesen is, és jelentős részüknél a gyári értékhez képest csak minimális kapacitáscsökkenés érzékelhető. A bizalmatlanságot felismerve és az akkumulátorok megbízhatóságát látva a gyártók már 8 év vagy 150 ezer km garanciát mernek vállalni az akkumulátorra, amit nyilván nem tennének, ha nem lennének biztos a dolgukban.

A Hyundai most még erre is rátett egy lapáttal. Az amerikai piacon most debütáló IONIQ akkumulátorára az Egyesült Államokban ugyanis élettartam garanciát vállalnak. Vagyis ha az akkumulátor meghibásodik, akkor a cég saját költségén cseréli, a régi akkumulátort pedig szintén saját költségen ártalmatlanítja. Ezt a támogatást a koreai cég kortól és km-től függetlenül vállalja.

Természetesen vannak azért megkötések. Üzleti felhasználásnál (taxi, bérautó, autómegosztó, stb.) ez a fajta garancia nem él, mint más kiterjesztett garancia esetén sem. Ennél is fontosabb azonban, hogy a garancia csak a meghibásodásra terjed ki, a lítium-ion akkumulátoroknál az évek során fellépő kapacitáscsökkenésre nem. Ráadásul a kiadott közlemény megfogalmazásából arra lehet következtetni, hogy az akkucsere és ártalmatlanítás költségét csak az eredeti tulajdonos helyett vállalja át a Hyundai, eladás utána a második vagy harmadik tulajdonos helyett már nem.

Az akkumulátor meghibásodásra vállalt élettartam garancia a tisztán elektromos IONIQ modell mellett érvényes a plugin hibrid és a sima hibrid változat akkumulátorára is.

Hozzászólások

EZT OLVASTAD MÁR?  Tesla HEPA szűrő és biológiai védelem letesztelve

Elektromos autót használsz?

7 gondolat a “Élettartam garancia a Hyundai IONIQ akkukra” című anyaggal kapcsolatban

  • 2017-02-24 at 12:57
    Permalink

    Kezdjük az elejétől mélyen tisztelt “Elektromos autó”
    Ollózások a cikkből:

    ” az elmúlt 5 évben gyártott autók többségének akkumulátora 80-90%-os állapotban van még így 4-5 évesen is, és jelentős részüknél a gyári értékhez képest csak minimális kapacitáscsökkenés érzékelhető.”
    Önnek a 80% minimális, és mindez már 4 év után? Ha rendeltetésszerűen óhajt használni egy E autót, akkor 70%-os állapotánál már cserélni kell az akkucsomagját! Így viszont nem igazán bírja tovább 5 évnél a jármű! Jöhet az ön által is emlegetett “óriási költség”!!!

    “a gyártók már 8 év vagy 150 ezer km garanciát mernek vállalni az akkumulátorra”
    Nyugodjon meg, majd minden E-járműgyártó hasonló “garanciákat” vállalnak az akkumulátoraikra!

    “A Hyundai most még erre is rátett egy lapáttal. Az amerikai piacon most debütáló IONIQ akkumulátorára az Egyesült Államokban ugyanis élettartam garanciát vállalnak. Vagyis ha az akkumulátor meghibásodik, akkor a cég saját költségén cseréli, a régi akkumulátort pedig szintén saját költségen ártalmatlanítja. Ezt a támogatást a koreai cég kortól és km-től függetlenül vállalja.”
    Megint csak megnyugtatásul közlöm, hogy “meghibásodásra”, ismétlem “akkumulátor meghibásodásra” minden akkumulátor gyártó hasonlóan szavatol!!! Vegye már észre, hogy ön két dologról papol itt: garanciáról és meghibásodásról, ami ugye nem mindegy! Ne kutyulja keverje össze a jelzőket, mert így ön megtéveszti az olvasókat!

    “Természetesen vannak azért megkötések. Üzleti felhasználásnál (taxi, bérautó, autómegosztó, stb.) ez a fajta garancia nem él, mint más kiterjesztett garancia esetén sem. Ennél is fontosabb azonban, hogy a garancia csak a meghibásodásra terjed ki, a lítium-ion akkumulátoroknál az évek során fellépő kapacitáscsökkenésre nem.”
    Harmadszor is megnyugtatnám, hogy a “(taxi, bérautó, autómegosztó, stb.)” is jár az akkumulátorokra garancia (8 év vagy 150 ezer km.) és ezen használati módokra is jár a meghibásodás elleni csere garancia! Csak ezt nem egy magánvevő fogja érvényesíteni, hanem a taxi, bérautó, autómegosztó, stb. vállalkozások!

    Azt tudom önnek javasolni, hogy még tanuljon egy kicsit, képezze magát tovább és csak utána foglyon ilyen okoskodásokba, melyet e cikkében láthatnak a tisztelt olvasók!

    Tudom, most azt fogja válaszolni, hogy ön csak azt írta le, amit a koreai cég a nyilvánosságra hozott! Amennyiben igaz, hogy a Hyudai ilyen valótlanságokat tett közzé, arra azt tudom mondani, hogy a későbbiekben ezért még nagyon megüthetik a bokályukat!

    Üdvözlettel:

    Válasz
  • 2017-02-25 at 06:28
    Permalink

    Kedves Sándor!

    Vegye már észre, hogy a garancia az akkumulátor meghibásodásra szól! És nem minden gyártó hasonlóan szavatol!
    http://insideevs.com/wp-content/uploads/2017/02/battery-warranties-for-12-battery-electric-cars-sold-in-the-u-s-dec-2016-created-by-gary-exner_100585726_l.jpg
    Valóban igaz amit a cikk állít, amerikában a hyundai erre rátett egy lapáttal, élettartam garanciát vállal a 2012 után gyártott összes hibrid vagy ev akkumulátorra!
    Ezeken felül érdemes még tudni, hogy magyarországon: Ioniq 8év/200ekm , Zoe 5év/100ekm…

    Válasz
  • 2017-02-25 at 10:14
    Permalink

    A Hyundai Ioniq Electric a jelenleg piacon kapható legjobb hatásfokú autó. A nettó 28 kWh-s akksijával tökéletes városi járgány. Maga lenne a tökély ha készítenének belőle “túra” változatot is mondjuk nettó 70-80 kWh-s akksival.

    Egy elképesztő videó arról, hogy milyen messze lehet jutni városi forgalomban 28 kWh energiával, persze ideális időjárási körülmények között:

    Válasz
  • 2017-03-01 at 13:55
    Permalink

    Kedves Sándor!
    Mindenben igaza van. Nekem még sokat kell tanulnom, de legalább már az általános iskolai magyar tananyagot többé kevésbé sikerült teljesítenem („foglyon”, „bokályukat”, stb.). A Hyundai és mindenki más is hülye, csak Ön a helikopter… Örülök, hogy ilyen zseni olvasóink vannak.

    Válasz
  • 2017-03-03 at 20:47
    Permalink

    elolvastam. tényleg baromság. de nem lényegi a hozzászólásom. csak megjegyezném, hogy tipikus – olyannyira, hogy neve is van, de nem jut eszembe – a viselkedési forma, amikor egy vitában az egyik fél érvek híján a helyesírásba köt bele. ezzel gyakorlatilag beismerve alulmaradását. ( egyik kezem gipszben, ezért nem használok nagy kezdőbetűket ). mielőtt még megszólnál 🙂 persze nyilván fontos a megnyilvánulás, de azt az érvelés után 🙂

    Válasz
  • 2017-03-04 at 16:18
    Permalink

    Siklósi Norbert: Csupán azért kötöttem bele a helyesírásba, mert nem szeretem, ha tanulásra szólít fel valaki, aki még helyesen írni sem tud. Ha valakinek nem megfelelő a villanyautó, akkor vegyen benzinest vagy dízelt. Senkit sem kényszerítünk.

    Válasz

Hozzászólás