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 A villanyautóra szkeptikusan tekintő autósok egy jelentős része még mindig úgy gondolja, hogy az autók akkumulátorát a telefonokhoz és a notebookokhoz hasonlóan 2-3 évente le kell cserélni, ami az óriási költségek mellett még környezetszennyező is. A valóság azonban az, hogy az elmúlt 5 évben gyártott autók többségének akkumulátora 80-90%-os állapotban van még így 4-5 évesen is, és jelentős részüknél a gyári értékhez képest csak minimális kapacitáscsökkenés érzékelhető. A bizalmatlanságot felismerve és az akkumulátorok megbízhatóságát látva a gyártók már 8 év vagy 150 ezer km garanciát mernek vállalni az akkumulátorra, amit nyilván nem tennének, ha nem lennének biztos a dolgukban. A Hyundai most még erre is rátett egy lapáttal. Az amerikai piacon most debütáló IONIQ akkumulátorára az Egyesült Államokban ugyanis élettartam garanciát vállalnak. Vagyis ha az akkumulátor meghibásodik, akkor a cég saját költségén cseréli, a régi akkumulátort pedig szintén saját költségen ártalmatlanítja. Ezt a támogatást a koreai cég kortól és km-től függetlenül vállalja. Természetesen vannak azért megkötések. Üzleti felhasználásnál (taxi, bérautó, autómegosztó, stb.) ez a fajta garancia nem él, mint más kiterjesztett garancia esetén sem. Ennél is fontosabb azonban, hogy a garancia csak a meghibásodásra terjed ki, a lítium-ion akkumulátoroknál az évek során fellépő kapacitáscsökkenésre nem. Ráadásul a kiadott közlemény megfogalmazásából arra lehet következtetni, hogy az akkucsere és ártalmatlanítás költségét csak az eredeti tulajdonos helyett vállalja át a Hyundai, eladás utána a második vagy harmadik tulajdonos helyett már nem. Az akkumulátor meghibásodásra vállalt élettartam garancia a tisztán elektromos IONIQ modell mellett érvényes a plugin hibrid és a sima hibrid változat akkumulátorára is. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!