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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

Az Egyesült Királyságban szeptember 12-én és 13-án megrendezett Cenex-LCV kiállításon mutatkozik be a világ töltőgyártásában élenjáró Tritium legújabb magas teljesítményű töltőberendezése, mely kereskedelmi használatba lépésekor akár már 475 kW-on is képes lesz elektromosságot biztosítani a rácsatlakozó villanyautónak. A töltési technológia fejlődését jól mutatja, hogy ugyan a legelterjedtebb DC töltők még mindig 20-50 kW teljesítményűek, a legújabban kiépülő töltőhálózatoknál már a 150 kW is kevésnek bizonyul, és inkább 350 kW-tal készülnek az elkövetkezendő években piacra kerülő elektromos járművek érkezésére. Sőt, a BMW és a Porsche már tavaly decemberben bejelentette, hogy dolgozik a 450 kW-os töltés kifejlesztésén, Kínában pedig a villanyos teherautók és repülők számára szánt 900 kW-os teljesítmény leadására alkalmas csatlakozón munkálkodnak a szakemberek. A Tritium új villámtöltőjének részvétele a britek rendezvényén nem véletlen, ugyanis az ausztrál vállalat az elmúlt időszakban látványos terjeszkedést hajtott végre az európai kontinensen, ahol az egyik legfontosabb piaca az Egyesült Királyság, s ez az ország nemzeti elektromobilitási stratégiájával még hangsúlyosabbá válik.

„A Tritium stratégiája e gyorsan növekedő szektor fejlődésének élvonalában lenni, és elsőként megjelenni azokon a piacokon, ahol új lehetőségek ütik fel a fejüket. A Road to Zero stratégia bejelentésével az Egyesült Királyság egyre jelentősebbé válik a legfontosabb piacaink között, és ezért aktívan tárgyalunk több autóipari, közműszolgáltatói, és flottavezető szervezettel mind a gyorstöltők, mind a magas teljesítményű villámtöltők letelepítéséről” – mondta el Jeroen Jonker, a Tritium európai értékesítési osztályának vezetője.

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

A folyamatosan növekvő európai kereslet kielégítésére a Tritium 2018 márciusában megnyitotta amszterdami központját, amely hatalmas segítség lesz brisbane-i székhelyű vállalat számára a 350 kW-os töltők leszállítása során, melyek az IONITY program keretében lépnek működésbe mintegy 100 helyszínen szerte a kontinensen. A 475 kW-os töltő mellett a Tritium kiállítja a népszerű és díjnyertes Veefil-RT 50 kW-os DC töltőjét is, ami gyökeresen átalakította az európai töltőinfrastruktúrát 2014-es bemutatója óta: a legfontosabb közlekedési útvonalak mentén, és különálló helyszíneken egyaránt elhelyezett berendezések a norvégiai 50 kW-os töltők nagyjából 50%-át teszik ki, az Egyesült Királyságban 20%-kal vannak jelen, európai viszonylatban pedig 15%-ot tudhatnak magukénak. Magyarországon az első Tritium töltőket az NKM Mobiliti fogja még idén telepíteni. A Tritium egyik igazgatója egyébként tavaly elárulta, hogy az 500 kW-os töltés előtt sincs semmilyen technológiai akadály, a cég csupán arra vár, hogy az autóipar is felzárkózzon a töltőberendezések fejlesztőihez, és lehetővé tegyék az ekkora teljesítmény felvételét járműveikkel.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.