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
auto

A hétvégén Bernben száguldanak a versenyautók

elektromos motorsport

Egy hosszabb 3 hetes kihagyást követően újra élvezhetjük a csendesen száguldó villany-formaautók látványát. A németországi verseny után az utolsó európai helyszínre, Svájcba látogat a sorozat. Az ország fővárosa, Bern fog majd otthont adni a rendezvénynek ahol a szoros pontverseny ellenére már körvonalazódhat a világbajnokság végeredménye is. Az utolsó két futam helyszíne egyébként a tengerentúlon New Yorkban lesz.

Az idei évad versenynaptára, a már megrendezett futamok győzteseivel. Forrás: fiaformulae.com

A svájci aszfaltcsík 13 kanyarból áll és a Formula-e sorozatban nem számít különösebben technikásnak. Egyedül a boxutca kialakítása lehet elsőre furcsa, de a városi pályáknál azt a vonalvezetést kell követni, amit a város magában hordoz. A hosszú egyenesek miatt a versenyzőknek jobban résen kell lenniük féktávon és az attack mode, valamint a fanboost plus 25 kilowattos teljesítménytöbblete is jobban fog érvényesülni mit egy kanyargósabb pályán.

A berni pálya rajza. Forrás: fiaformula.com

Az előző, berlini futamot Lucas Di Grassi nyerte, a második helyre Sébastian Buemi futott be, a dobogó harmadik fokát pedig Jean-Éric Vergne csípte meg. Közülük ketten az összesített pontversenyben is dobogós helyen állnak, de az első 5 helyezett között csak 21 pont a különbség, ami miatt a hátralévő három versenynek igencsak nagy jelentősége van.

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

A Formula-e 2019-es évadának jelenlegi állása (a Berlini futam után). Forrás fiaformulae.com

A svájci versenynap a szokásos csatornákon követhető végig. A reggelt a Facebook-on vagy a Youtube-on érdemes kezdeni, ugyanis magyar idő szerint 08:50 – 09:50, valamint 11:15 – 12:00 között ezeken a felületeken követhetők a gyakorló futamok. A kvalifikációhoz viszont nem elegendő az internet, ezt a részt 13:30 – 14:45 között az Eurosport 2 csatorna sugározza, a test-test elleni küzdelemhez pedig 17:45 – 19:00 között az Eurosport 1-et kell kiválasztani a nagy képernyős tévékészüléken.

A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Magyar Péter

Villamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni!