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 Délelőtt írtunk róla, hogy Londonban megnyílt az 500. európai Supercharger, és egyben az első európai Supercharger V3 helyszín is. A harmadik generációs Supercharger akár 250 kW-tal is képes tölteni a kellően lemerült Tesla Model 3-akat. Az új töltőtípus különlegessége, hogy teljesen új, folyadékhűtéses kábelt és töltőfejet kapott, ami a nagy teljesítmény (illetve áramerősség) miatt elengedhetetlen. Kora délután Varga Csabától fotókat is kaptunk a helyszínről, amin nagyon jól látszik, hogy a nagyobb áramerősség ellenére mennyire vékonyak lettek az új kábelek. Az új oszlopokra természetesen már nem került Type2 csatlakozós kábel, ezek a töltők már csak a CCS csatlakozóval szerelt Tesla Model 3-akkal, illetve a CCS töltésre felkészített Model S-ekkel és Model X-ekkel használhatók. A nyolc V2-es Superchargert a megszokott módon párosával látja el összesen 4 AC-DC átalakító szekrény, míg ugyanennyi V3-as Supercharger kiszolgálásához mindössze 2 db nagyobb szekrényre van szükség. Ennek köszönhetően a töltőoszlopok nem párosával osztoznak egy fix teljesítményen, hanem vélhetőleg 4 töltőfejenként vannak egy áramátalakítóra felfűzve. A rögtönzött teszt érdekessége, hogy 27%-os töltöttségnél az adott helyzetben a teljesítmény a V3-as oszlopon sem ment 140 kW fölé. Ennek oka elsősorban az, hogy a 250 kW-ot ennél alacsonyabb szintnél, 10 és 20% között tudja, illetve az akkumulátor nem volt töltésre prekondicionálva (mivel a helyszín még nem szerepel a Supercharger térképen). Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!