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
auto
2024. 04. 20. szombat

Bejelentették a szervezők a Pekingi Autószalon új időpontját, a világ egyik legnagyobb autós rendezvénye szeptember 26-ától október 5-ig várja majd a látogatókat. A kínai állapotok miatt már februárban egyértelművé vált, hogy túlságosan kockázatos lenne megtartani az eredeti, április 21-30-ai dátumon a több mint 800 000 látogatóval, és közel 1200 kiállítóval büszkélkedő eseményt, ám egészen mostanáig semmi biztosat nem tudtak mondani az illetékesek arról, hogy mikor kerülhetne sor a pótlásra. A pekingi után az elkövetkezendő hónapok valamennyi autókiállítása ugyanarra a sorsra jutott, még az őszi Párizsi Autószalon sem az hagyományos formájában kel életre.

Forrás: Beijing Auto Show

A sanghaji kiállítással felváltva, kétévente megrendezett autóshow elhalasztása Kína fővárosában kifejezetten kellemetlen pofon az ország autópiacának, mely 21 esztendőn át tartó folyamatos növekedés után immáron két éve zsugorodik, s az értékesítés bezuhanásával 2020 első három hónapjában az ezévi mutatók tekintetében sem számíthatnak pozitív változásra a kínaiak. Az alternatív meghajtású NEV (New Energy Vehicle) járművek vásárlását a kormányzat a támogatási rendszer 2022-ig való meghosszabbításával ösztönözné, ám eddig meg nem erősített források szerint a járvány sújtotta autóipar megsegítésére az elektromos autók gyártására vonatkozó kvótarendszert is fellazítaná, ami éppen ellentétes hatást válthat ki: az autógyártók több figyelmet fordíthatnak olcsóbban gyártható hagyományos modelljeikre, és új villanyautóik piacra dobását elhalaszthatják. A fogyasztók pedig ehhez igazodva kitolhatják a vásárlás időpontját. Ha valóban erre kerül sor, akkor nem kizárt, hogy már az őszi pekingi autószalonon is megcsappan az elektromos modellek száma a korábbi évekhez képest.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.