Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Kedden a Daimler és a Volvo Trucks egy nehéz tehergépjárművekbe való üzemanyagcellás hajtásrendszerek fejlesztésével, gyártásával, és értékesítésével foglalkozó közös vállalkozás indítását jelentette be, aminek központja a Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH főhadiszállásaként szolgáló Nabern lesz Stuttgart közelében. A két cég kevés konkrétumot árult el jövőbeni terveikről, ám a Daimler kamionos részlegének vezérigazgatójával folytatott interjúból tegnap kiderült, hogy ez a hidrogénes személygépjárművek végét jelenti a cégnél. Martin Daum elmondta, hogy ezekben a pillanatokban a legutolsó darab Mercedes-Benz GLC Fuel Cell terepjárók gurulnak le a brémai gyártósorról, és jelenleg nincs tervbe véve újabb üzemanyagcellás személyautó. Mercedes-Benz GLC F-Cell A Merci GLC F-Cell a gyártó egyetlen hidrogénes modellje, mely ezen technológia kutatása során szerzett több mint 30 éves tapasztalatra épült a német vállalatnál. A Daimler fejlesztési igazgatója még januárban azt mondta, hogy az üzemanyagcella kiválóan működik, mindössze a gyártással járó költség a probléma, amit tömeges termeléssel lehetne csökkenteni. Ehhez viszont legalább ekkora kereslet szükségeltetik a fogyasztók részéről, márpedig a tapasztalatok azt mutatják, hogy a hidrogénhajtás csak nagyon kevés piacon népszerű, ott, ahol (elsősorban a városi területeken) viszonylag jól ki lett építve a töltőhálózat. Emiatt a hidrogénes Mercedesből csak néhány száz darab készült, és megvásárlására csak az üzleti partnereknek van lehetőség, míg a magánszemélyek bérelni tudják az autót.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 A Mercedes-Benz GLC F-CELL hajtóművének tesztelése, Forrás: Daimler A 4,4 kilogramm eltárolt hidrogénből kinyerhető NEDC-szerinti közel 430 kilométeres hatótáv valójában sosem nyújtotta azt az előnyt az akkumulátoros elektromos autókkal szemben, amit legtöbben e technológiától várnak, hiszen ennyit a tisztán elektromos Mercedes-Benz EQC is el tud menni egy töltéssel. Még a néhány perces feltöltés sem ér sokat, ha a közelben sehol sem találunk hidrogéntöltő-állomást. A hidrogén személyautóban való felhasználását egyébként a Volkswagen is zsákutcának látja, míg a BMW a Toyota partnereként továbbra is bízik e meghajtás sikerében. A GLC F-Cell modellben a 13,5 kWh kapacitású aksiból közel 50 km (NEDC) hatótáv nyerhető ki a hidrogénnel megtehető kilométerek mellett, Forrás: Mercedes-Benz A Merci üzemanyagcellás részlege teljesen beolvad a Volvoval közösen létrehozott új vállalatba, amibe várhatóan együttesen 200 millió euró invesztálnak a felek egyenlő arányban. Ám Daum szerint még ez is kevés ahhoz, hogy ebből sorozatgyártott üzemanyagcellás tehergépjármű legyen. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!