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
auto
2024. 04. 20. szombat

Elképesztő fejlődésen ment keresztül a Hyundai a villanyautó piacon

elektromos autó

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a KIA számára az európai értékesítés ötödét az elektromos autók adják, most pedig a Business Korea tekintette át a Hyundai csoport (azaz a Hyundai és a Kia) elektromos autók piacán elért fejlődését az elmúlt években.

A leginkább figyelemre méltó adat talán az, hogy a Hyundai csoport világpiacon elért részesedése az elektromos autók között 9,9%, míg a belső égésű motorral szerelt autók piacán ennél hajszállal kisebb, 8,9% volt 2020 első negyedévében.

Tesztelésen a Hyundai 45 tanulmányon alapuló modell (Forrás: Carscoops)

A koreai konszern fejlődése is impozáns volt az elmúlt néhány évben. Miközben 2016 elején még csak a villanyautó piac 2,05%-át tudták magukénak (67 829 autóból 1392 volt az övék), addig ma már közel 10 százalékos a részesedésük. Az elmúlt négy év során az elektromos autók piaca 4,28-szorosára növekedett, a két vállalat azonban 20-szorosra tudta növelni a villanyautók eladását.

A villanyautók globális ranglétráján 2014-ben a Hyundai és a Kia együttes piaci részesedése csak a 15. helyre volt elegendő, idén már a 4. helyezést sikerült megszerezniük.

Elektromos mopedautót gyártana a Kia

A fejlődés azért is létfontosságú, mert jelen helyzetben a koronavírus után több elemző az elektromos autók előretörését várja. Az emberek ugyanis sok nagyvárosban megkedvelték a lecsökkent forgalom miatt tisztább levegőt, ellenben kevésbé szeretnének visszaülni a tömegközlekedési eszközökre. Ebben a helyzetben az elektromos autók hozhatják el a kompromisszumot, amikor a városi levegő is tisztább marad, de az egyéni közlekedés biztonságérzetéről sem kell lemondani. A villanyautók piaca tehát egyre fontosabb lesz az autógyártók számára.

A Hyundai Motor következő modellje már a dedikált villanyautó platformra, az e-GMP-re épülhet, amivel újabb fontos előnyre tehetnek szert: azonos külső méretek mellett tágasabb autót kínálhatnak a vásárlóknak, miközben a gyártási költségeket is alacsonyan tarthatják.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.