Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a KIA számára az európai értékesítés ötödét az elektromos autók adják, most pedig a Business Korea tekintette át a Hyundai csoport (azaz a Hyundai és a Kia) elektromos autók piacán elért fejlődését az elmúlt években.
A leginkább figyelemre méltó adat talán az, hogy a Hyundai csoport világpiacon elért részesedése az elektromos autók között 9,9%, míg a belső égésű motorral szerelt autók piacán ennél hajszállal kisebb, 8,9% volt 2020 első negyedévében.
A koreai konszern fejlődése is impozáns volt az elmúlt néhány évben. Miközben 2016 elején még csak a villanyautó piac 2,05%-át tudták magukénak (67 829 autóból 1392 volt az övék), addig ma már közel 10 százalékos a részesedésük. Az elmúlt négy év során az elektromos autók piaca 4,28-szorosára növekedett, a két vállalat azonban 20-szorosra tudta növelni a villanyautók eladását.
A villanyautók globális ranglétráján 2014-ben a Hyundai és a Kia együttes piaci részesedése csak a 15. helyre volt elegendő, idén már a 4. helyezést sikerült megszerezniük.
A fejlődés azért is létfontosságú, mert jelen helyzetben a koronavírus után több elemző az elektromos autók előretörését várja. Az emberek ugyanis sok nagyvárosban megkedvelték a lecsökkent forgalom miatt tisztább levegőt, ellenben kevésbé szeretnének visszaülni a tömegközlekedési eszközökre. Ebben a helyzetben az elektromos autók hozhatják el a kompromisszumot, amikor a városi levegő is tisztább marad, de az egyéni közlekedés biztonságérzetéről sem kell lemondani. A villanyautók piaca tehát egyre fontosabb lesz az autógyártók számára.
A Hyundai Motor következő modellje már a dedikált villanyautó platformra, az e-GMP-re épülhet, amivel újabb fontos előnyre tehetnek szert: azonos külső méretek mellett tágasabb autót kínálhatnak a vásárlóknak, miközben a gyártási költségeket is alacsonyan tarthatják.