PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a KIA számára az európai értékesítés ötödét az elektromos autók adják, most pedig a Business Korea tekintette át a Hyundai csoport (azaz a Hyundai és a Kia) elektromos autók piacán elért fejlődését az elmúlt években. A leginkább figyelemre méltó adat talán az, hogy a Hyundai csoport világpiacon elért részesedése az elektromos autók között 9,9%, míg a belső égésű motorral szerelt autók piacán ennél hajszállal kisebb, 8,9% volt 2020 első negyedévében. Tesztelésen a Hyundai 45 tanulmányon alapuló modell (Forrás: Carscoops) A koreai konszern fejlődése is impozáns volt az elmúlt néhány évben. Miközben 2016 elején még csak a villanyautó piac 2,05%-át tudták magukénak (67 829 autóból 1392 volt az övék), addig ma már közel 10 százalékos a részesedésük. Az elmúlt négy év során az elektromos autók piaca 4,28-szorosára növekedett, a két vállalat azonban 20-szorosra tudta növelni a villanyautók eladását. A villanyautók globális ranglétráján 2014-ben a Hyundai és a Kia együttes piaci részesedése csak a 15. helyre volt elegendő, idén már a 4. helyezést sikerült megszerezniük. Elektromos mopedautót gyártana a Kia A fejlődés azért is létfontosságú, mert jelen helyzetben a koronavírus után több elemző az elektromos autók előretörését várja. Az emberek ugyanis sok nagyvárosban megkedvelték a lecsökkent forgalom miatt tisztább levegőt, ellenben kevésbé szeretnének visszaülni a tömegközlekedési eszközökre. Ebben a helyzetben az elektromos autók hozhatják el a kompromisszumot, amikor a városi levegő is tisztább marad, de az egyéni közlekedés biztonságérzetéről sem kell lemondani. A villanyautók piaca tehát egyre fontosabb lesz az autógyártók számára. A Hyundai Motor következő modellje már a dedikált villanyautó platformra, az e-GMP-re épülhet, amivel újabb fontos előnyre tehetnek szert: azonos külső méretek mellett tágasabb autót kínálhatnak a vásárlóknak, miközben a gyártási költségeket is alacsonyan tarthatják. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!