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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A videós prezentációban még nem esett róla szó, és az azt követő részletesebb sajtóanyagban sem említette a BMW a kedden bemutatott iX3-as tisztán elektromos sportterepjáró vételárát, az Electrive német hírportál viszont megtudta, hogy mennyiért juthatnak majd hozzá a vásárlók Németországban, amikor Kína után Európában is kapható lesz az autó. A legtöbb autós magazin 60 000 euró környékére becsülte a vadonatúj villanyos BMW árát, ennél egy picivel magasabban kell keresgélni, éppen 70 000 euró alatt, közel egy árban az Audi e-tron divatterepjáróval.

Végre bemutatták a BMW iX3-at

Egészen pontosan 69 800 eurót kell fizetni az eredeti 19%-os általános forgalmi adóval számolva, míg 68 040 euró lesz az iX3 indulóára a 16%-ra csökkentett áfával együtt. Ez utóbbi csak az év végéig érvényes, azt viszont nem árulta el a BMW, hogy mikortól lesz lehetőség megrendelni a járművet Németországban. Ha a német áfát a magyar 27%-ra cseréljük, akkor 74 492 eurós vételárat kapunk, ami jelenleg körülbelül 26 413 000 forintnak felel meg.

Az iX3 ötödik generációs eDrive hajtásláncának legnagyobb újdonsága a korábbi elektromosított modellekhez képest az egyetlen kompakt házba szerelt villanymotor, váltó, és elektronika, ami magasabb teljesítményt és hatékonyságot eredményez, valamint jóval kisebb a helyigénye is. A gyártó elmondása szerint az egész hajtásrendszer teljesítménysűrűsége 30%-kal magasabb, mint az i3 városi kisautóé. A kínai Senjangban gyártott villanyautót 210 kW hajtja, de terepjáró kialakítása ellenére csak a hátsó kerekeken keresztül, és 0-100-as sprintje (6,8s) is picivel lassabb mint a benzines változaté (6,2s), hiába a 400 Nm azonnali nyomaték.

A 400V-os, nettó 74 kWh kapacitású aksi az európai WLTP szabvány szerint körülbelül 460 kilométernyi hatótávra elég, a töltés maximális teljesítménye pedig DC-n 150 kW, AC-n 11 kW három fázison. Az akkucellák már nem a Samsungtól, hanem a CATL-tól érkeznek, és az NMC 811-es kémia közel 20%-kal nagyobb energiasűrűséget kínál a korábbinál, ráadásul kobaltból is sokkal kevesebbet tartalmaz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.