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
auto
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

A koronavírus nyilvánvalóan egyetlen autógyártó terveire sem volt jó hatással, de az Aiways különösen pechesnek bizonyult, hiszen a kínai vállalat a Korzikára érkező turistákat akarta lenyűgözni legelső Európába küldött U5-öseivel. Akik a nem éppen ideális körülmények ellenére bevállalták a nyaralást, azoknak persze lehetőségük volt kipróbálni a tisztán elektromos SUV-t, de egy nagyobb hírverés egyértelműen jobban segítette volna a cég európai pályafutásának elindulását.

500 kínai villanyautó indult el Európába

Az U5 most már nem csak a francia szigeten van jelen, hiszen az ősszel megkezdődött az értékesítés és kiszállítás Németországban, mely az Aiways legelső piaca a kontinensen. A gyártó eredetileg már 2019-ben árulni akarta autóit Európában, de az értékesítési hálózat kiépítése és a logisztika megszervezése nem egyszerű feladat több ezer kilométerre a gyártási bázistól, így sok más kínai céghez hasonlóan végül lemondott az ambiciózus tervekről. A 2020 áprilisa már egy reálisabb dátumnak tűnt, ezt viszont a világjárvány húzta keresztbe. Most viszont, hogy végre be tudta tenni a lábát Európába, nem is vesztegeti sokat az idejét az Aiways, és megnyitotta a rendelést második piacán, Hollandiában is.

Villanyautót az Euronicsból

A hollandoknál az Aiways Distributie Nederland BV partnerén keresztül történik a villanyautók forgalmazása, amelyek Standard felszereltséggel 39.960 euróról indulnak, Premium csomagban pedig legkevesebb 43.850 eurót kell értük fizetni. Az gleccserfehérként és padlizsánszínben kérhető Aiways U5 ION alapfelszereltségében a kényelmet és a biztonságot szolgálja a LED-es világítás, fűtött külső tükrök, automatikus kétzónás klímaberendezés, infotainment rendszer központi 12,3 hüvelykes TFT-képernyővel, érintésvezérlők, 12 ultrahangos érzékelő, öt HD kamera, három radar, és két beltéri kamera. A Premium változathoz mindezen felül további külső, és beltéri színeket (beleértve a fekete tetőfestést) választhatnak a vásárlók, továbbá panorámás üvegtetőt is kapnak.

Az U5 egy 4680 mm hosszú, 1865 mm széles, és 1684 mm magas kompakt SUV, amit a vállalat németországi honlapja szerint egy 150 kW teljesítményű, és 310 Nm nyomatékú állandó mágneses villanymotor hajt. A szendvicsszerkezetben csomagolt akkucsomag a CATL által biztosított, 24 darab modult tartalmaz, melyek összkapacitása 63 kWh. A hatótávolság így 410 km a WLTP szerint, az aksi 35 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető DC hálózaton.

Akik most rendelnek, azok még az év vége előtt átvehetik a shangraoi létesítményben gyártott járműveket. A következő piacok Franciaország (Korzikában egyelőre csak bérelni lehet az U5-öt), Svájc, majd Norvégia és Dánia lesznek.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.