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 Tegnap egy rövid hírben már beszámoltunk arról, hogy a Fiat 500 tisztán elektromos változata egy kisebb akkumulátorral, alapfelszereltséggel lényegesen olcsóbban is megvásárolható lesz, a mai cikkben az elérhető karosszéria-változatokat és a különböző felszereltségi szinteket hasonlítjuk össze. Kisebb akkuval jön az olcsó Fiat 500e A Fiat 500 karosszéria változatai közül először az előző év márciusában a kabrió, majd júniusban a ferdehátú változat mutatkozott be. A sort a 3+1 verzió teszi teljessé, amely egy az utas oldalán található harmadik ajtóval teszi praktikusabbá a kisautót. A kiegészítő ajtó a menetiránnyal ellenkező irányba nyílik, amitől kényelmesebb lesz a beszállás és a bepakolás, de az ajtót becsukva nem csorbul az autó stílusos megjelenése. A B oszlop nélküli kialakítás és a +1 ajtó beépítése mindössze 30 kilogrammal növelte meg az autó saját tömegét, így nem rontja észrevehető mértékben az energia-hatékonyságot vagy a menettulajdonságokat. Az új karosszéria-változat piaci bevezetése a „la Prima” kiadással indul, amely a csúcsváltozatot jelenti. Az első vásárlók a rozéarany, gleccserkék és ónix fekete színekből választhatnak. Az autó exkluzív stílusát a teljes LED fényszórók, a kétszínű 17 colos keréktárcsák és a krómozott betétek emelik ki. A csúcsváltozat ülései, műszerfala és kormánykereke környezetbarát bőr kárpitozást kapnak, az üléseken Fiat monogramos varrással. A felszereltség részét képezi az elektromos ülésállítás, a 360 fokos kamerarendszer, a maximum 85 kW-os egyenáramú töltési lehetőség és a 11 kW-os AC fedélzeti töltő. A műszerfal 7″-os, az infotainment rendszer 11,25″ méretű kijelzőt kapott. A vezetéstámogató rendszert és biztonsági asszisztenseket sem kell nélkülözni a vásárlóknak, ugyanis az autó 2-es szintű önvezetést kínál. A sávtartó rendszer a sáv középvonalában tartja az elektromos 500-ast. Az új karosszéria változaton kívül további felszereltségi szintek egészítik ki az eddig elérhető „l’Ungheria” és „la Prima” felszereltségeket, az @ACTION, a @PASSION és az @ICON, melyek sorrendben a belépő, a közepes és a csúcs felszereltséget jelentik. Az induló @ACTION szint kizárólag a ferdehátú karosszériaváltozatban rendelhető (a kabrió és a 3+1 modellek csak @PASSION szinttől elérhetők), ahogy a tegnapi cikkünkben már említettük a támogatói okirattal rendelkező vásárlók állami támogatást igénybe véve 5.490.000 forintért vihetik haza az alapmodellt, amely 95 lóerős (70 kW-os) villanymotorral rendelkezik, ami 9,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintet és 135 km/h-ra limitált végsebesség tesz lehetővé. A villanymotort ennél a változatnál 23,8 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, amely a WLTP mérési ciklus szerint 180 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A kisebb akkuhoz maximum 50 kW-os DC töltési teljesítmény jár, amivel 10 perc alatt akár 50 kilométernyi extra hatótávhoz juthatunk egy villámtöltőnél. Már a belépő szinten elérhető a kulcs nélküli indítás, a 7″-os képernyővel felszerelt műszerfal és számos biztonsági rendszer. Az ülések kárpitozása a környezetvédelem jegyében újrahasznosított fonalból szőtt szövetből készül. A közepes, @PASSION felszereltség már mindhárom karosszéria változattal elérhető. A nagyobb, 42 kWh-ás akku a WLTP norma szerint 320 kilométeres hatótávhoz elegendő, és a villámtöltés maximális teljesítménye is 85 kW-ra növekszik, így az akku 80%-os töltöttségi szintje arra alkalmas villámtöltővel 35 perc alatt elérhető. A közepes felszerelthez és a nagyobb akkuhoz erősebb villanymotor jár (118 lóerő – 87 kW), így a 0-100 km/h-s gyorsulás ideje 9 másodpercre csökken, a végsebesség 150 km/h-ra nő. Városi forgalomban különösen rugalmas a kis Fiat, az 50 km/h eléréséhez mindössze 3,1 másodperc szükséges. A @PASSION szinthez már jár a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes 7 colos UConnect infotainment rendszer, valamint elérhető a vezetéknélküli mobiltelefon töltő is. Választható a világos belső tér, a vidám hangulatot fehér műszerfal és kék ülések fokozzák. Az @ICON csúcsváltozatban az infotainment érintőképernyő mérete 10,25 col, és hangvezérlést is kapunk, amely a ’Hey Fiat’ megszólítással aktiválható. A csomag része a 16 colos könnyűfém felni és a kulcs nélküli rendszer, amelyhez fekete, folyami kavicsot mintázó, ’viselhető’ kulcs tartozik. A legmagasabb felszereltségnél a műszerfal a karosszéria színével megegyező színűre fényezett és opcionálisan különleges fa hatású betét is rendelhető. A minőségi szövet ülések sötétszürke színben réz színű kiegészítőkkel vagy világosszürke színben kék és ezüst kiegészítőkkel választható. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!