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 2021 második felétől kizárólag villanymotorral is gyártani kezdik a spanyolországi Vigóban a Peugeot Riftert, így egy újabb választási lehetőséget érdemes megfontolni azoknak, akik a Stellantis vállalatcsoport kibocsátásmentes egyterűi között nézelődnek. A Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall, és Toyota által széleskörűen használt EMP2 padlólemez többféle hajtásrendszer beépítésére alkalmas, az e-Rifternek egy 100 kW (136 lóerő) teljesítményű és 260 newtonméter nyomatékú villanymotor jutott, amelybe egy 18 cellából álló 50 kWh kapacitású akkucsomag táplálja az elektromosságot. A WLTP mérés körülbelül 280 km-re teszi az autó maximális hatótávolságát vegyes ciklusban. A sofőr 3 üzemben használhatja az e-Riftert (Eco, Normal, Power), annak megfelelően, hogy a legnagyobb elérhető teljesítményt és nyomatékot szeretné előcsalogatni a hajtásrendszerből, vagy inkább a lehető legmesszebbre szeretne eljutni töltés nélkül. Ha az előbbiről van szó, akkor a Power módra kell kapcsolnia a középkonzolon található gombbal, és így akár 11,2 másodperc alatt felgyorsulhat 100 km/h-ra álló helyzetből, és egészen 130 km/h-ig engedi gyorsítani az elektronika. A bal hátsó kerék felett elhelyezett töltőcsatlakozó többféle töltési módot is lehetővé tesz. A szabványos 8, illetve 16 amperes hálózati csatlakozóról történő töltés mellett egyfázisú, 7,4 kW-os töltésre képes az autó az alapfelszereltségként járó fedélzeti töltővel. Az extraként kérhető háromfázisú, 11 kW-os fedélzeti töltővel és a hozza való kábellel akár 5 óra alatt is fel lehet tölteni az aksit AC hálózaton. DC berendezésen 100 kW a max. A myPeugeot applikációból előre programozható légkondicionálás nemcsak kellemes hőmérsékletet eredményez beszálláskor, hanem az akkunak is segít hamarabb elérni az optimális hőfokot a töltéshez. Az utastér rendkívül letisztult, modern hatású műszerfalán Peugeot i-Cockpit teljesen digitális, 10 hüvelykes HD kijelzőjét találjuk, amely a gyártó elmondása szerint az első ilyen képernyő, mely (opcionálisan) elérhető a kompakt egyterűek szegmensében. A biztonsági és kényelmi funkciók közé tartozik többek között a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, a visszagurulás-gátló, a 180°-os tolatókamera, tempomat/sebességkorlátozó, sávtartó asszisztens, vészfék, éberségfigyelő, sebességkorlátozás-felismerő és sebességhatár-ajánló rendszer, holttér-figyelő rendszer, valamint Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás. Az e-Rifter két karosszéria-változatban érkezik (4,40 méter hosszú Standard, és 4,75 méter hosszú Long), így elérhető 5 és 7 üléssel is. Ötszemélyes változatban, kalaptartó alatt mérve 775 liter helyet kínál a csomagtér, a hosszú változatban, ledöntött ülésekkel, tetőig mérve pedig akár 4000 liter is felszabadul. Az autóval 750 kg vontatható. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!