PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Már minden negyedik német konnektoros autót vesz

elektromos autó
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

Németországban is egyre népszerűbbek a tisztán elektromos és a tölthető hibrid modellek. Különösen figyelemre méltó eredmény ez annak fényében, hogy a német lakossági áramár viszonylag magas, így nem jelent a költségek tekintetében olyan mértékű üzemeltetési előnyt egy elektromos autó megvásárlása, mint például Magyarországon.

Az insideevs.com beszámolója szerint a német plugin piac több mint négyszeresére növekedett egy év alatt. 2021 májusában 54.008 tölthető autót adtak el, amely 338%-kal több, mint az előző év azonos hónapjának eredménye. A tisztán elektromos és a tölthető hibrid autók számában nincs jelentős különbség, 26.786 BEV (amely 11,6%-os piaci részesedést jelent), és 27.222 PHEV (11,8%) talált gazdára. Az új autó eladásokból tehát már 23,4%-ot tettek ki azok az autók, melyek külső áramforrásból is tölthetők, így nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy minden negyedik új autó tölthető legyen Németországban.

Beérni látszik a legnépszerűbb hazai gyártó villanyautó stratégiája, ugyanis a Volkswagen magasan nyerte a májusi német eladásokat, összesen 6383 db tisztán elektromos autót és 4303 PHEV-et értékesítve. A legnépszerűbb modellt is a VW adta, e-UP-ból 2819 példány kelt el. Nem sokkal maradt le az első helyről a Tesla Model 3, 2744 darabot vásároltak az amerikai villanyautóból. A harmadik helyen ismét egy VW, az ID.3 (2252 db) állt.

Áprilist a Volkswagen nyerte

Jól fogyott az elektromos Smart is, 2200 példány talált gazdára a kisautóból. Továbbra is népszerűek a Renault villanyautói, összesen 2106 darabot vittek haza a német vásárlók.

A további gyártók már nem érték el a 2000 darabos példányszámot, de a Škoda nem sokkal maradt el ettől a határtól, összesen 1934 villanyautót adott el a VW csoport cseh márkája, amelyből a többség (1646 példány) már az újdonság ENYAQ volt.

Tisztán elektromos Opelből 1695 fogyott, összesen 1265 villanyautót adott el a Hyundai, amelyből 175 példányt már az Ioniq 5 újdonság jelentett. 1000 példány felett teljesített még a BMW (1240 db) és az Audi (1017 db) is.

Új elektromos autót villantott a Volkswagen

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.