Fontos lépést tett Bécs a karbonsemleges tömegközlekedés felé: hidrogén-töltőállomás épül a Wiener Linien leopoldaui buszgarázsában. A hidrogénkútnál az osztrák főváros közműcégeit tömörítő Wiener Stadtwerke buszai és teherautói tankolhatnak majd. A bécsi régióban egyébként a Wiener Stadtwerke az egyetlen vállalat, amely egyszerre képes hidrogént előállítani, felhasználni és tankolni. Peter Hanke városi tanácsnok a Wiener Stadtwerke zöld hidrogénkútjának alapkőletételén © Wiener Stadtwerke / APA / Ludwig Schedl A töltőállomás létesítésére azért van szükség, mert 2023-tól már tíz hidrogén üzemanyagcellás autóbusz közlekedik majd Bécs utcáin, melyek közül az első már 2021 decemberében forgalomba áll. A Bécsi Közlekedési Vállalat 2020 nyarán már sikeresen tesztelte a Solaris hidrogén hajtású buszát, a Solaris Urbino 12 hydrogent a 39A vonalon. A hidrogén üzemű buszok előnye az akkumulátoros elektromos járművekkel szemben a gyors tankolás. A Solaris esetében például 8 perc alatt lehet feltölteni a 35 kilogrammos hidrogéntartályt, amivel akár 400 kilométert is meg tud tenni a busz. Hidrogénes autóbusz tesztüzeme Bécsben © Wiener Linien / Manfred Helmer Jelenleg komoly probléma, hogy a világszerte felhasznált hidrogén jelentős részét szénhidrogénekből állítják elő, Bécsben azonban egy hidrogén-elektrolízis üzem előkészületei is folyamatban vannak a Wien Energienél, ahol zöld hidrogént fognak előállítani.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 Az osztrák főváros tervei szerint 2027-re összesen 82 db akkumulátoros elektromos és hidrogén tüzelőanyag-cellás jármű fut majd a város útjain. Az alternatív hajtású buszflotta és a hozzá szükséges infrastruktúra kiépítésére a Wiener Linien összesen 90 millió eurót fordít. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!