Magyar csapat győzelmével zárult a PURE ETCR első szezonja

A Zengő Motorsport győzelmével ért véget a PURE ETCR elektromos túraautó-bajnokság mindössze 5 futamosra rövidített legelső szezonja, melynek utolsó összecsapására október 17-én került sor a franciaországi Pau Arnos-ban. Mivel e versenysorozat lényege a rövid, néhány perces futamokban rejlik, minden versenynél garantált, hogy a versenyzők az autót csúcsra járatva feszülnek egymásnak az aszfalton. A szezonzáró hétvége azonban abból a szempontból is izgalmasnak ígérkezett, hogy három pilótának is jó esélyei voltak a végső győzelemre, azaz hogy megszerezze a King of the Season címet.

Ketten közülük, Mattias Ekström és Mikel Azcona a Cupra-Zengő páros versenyzője, a harmadik esélyes pedig Jean-Karl Vernay volt a Hyundai Veloster N ETCR volánja mögött. Azcona számára az A csoport DHL Szuperdöntője nem alakult szerencsésen, csupán a harmadik helyet tudta megszerezni, ami azt jelentette, hogy csak akkor lehet bajnok, ha a B csoportban küzdő két vetélytársa közül egyik sem ér célba, erre azonban kevés volt az esély.

Forrás: PURE ETCR

A végső csata tehát Ekström és Vernay között zajlott – a Cupra-Zengő svéd pilótájának az első öt helyezés valamelyikén kellett zárnia ahhoz, hogy bajnok legyen. Ám amennyiben ez nem sikerül, és a francia Vernay megnyeri a B csoport DHL Szuperdöntőjét, ő viszi el a bajnoki kupát is.

Vernay sikerének kulcsa tehát csak egy erősen agresszív autózás, és rengeteg szerencse lehetett, de a bajnokság végkimenetele végül nem ezen múlt. A történet írását Philipp Eng, a Romeo Ferraris-M1RA pilótája vette kezébe, aki már a rajt utáni másodpercekben összeakadt Ekströmmel. A svéd pilóta kipördült a pályáról, de bravúros mozdulattal megfogta az autót, és folytatni tudta a versenyt. Cuprája azonban megsérült, és egy defekt is nehezítette a továbbhaladást. Eközben Vernay átvette a vezetést, így úgy tűnt, hogy a világhírű ralipilóta esélyei végleg elszálltak.

Forrás: PURE ETCR

Ám jött egy újabb fordulat: az ütközésben Eng autója is megsérült, aki kénytelen volt feladni a versenyt. A hat pilótából így már csak öt csatázott, ami azt jelentette, hogy Ekström akkor is bajnok, ha utolsóként bekullog a célba. A Zengő Motorsport csapattagjai össze tudták annyira foltozni a Cupra e-Racert a boxutcában, hogy Ekström visszatérhessen a pályára, így az utolsó két és fél percben már csak azért imádkoztak, hogy a célvonalig ne adja meg magát a villanyautó.

A szerencse a magyar csapat oldalán állt. Mattias Ekström áthajtott a célvonalon, s ezzel ő lett a PURE ETCR történetének legelső bajnoka, 320 ponttal. Az összesítésben 316 pontot szerzett Vernay, ezzel a dobogó második fokára állhatott fel, Azcona pedig 300 ponttal a harmadik helyet szerezte meg. A mezőny egyetlen magyar versenyzője, Nagy Dániel a 8. lett 178 ponttal.

Forrás: PURE ETCR

Csapatban a Zengő-Cupra páros diadalmaskodott, a második a Romeo Ferraris-M1RA lett, a harmadik pedig a Hyundai Motorsport N mindössze egyetlen ponttal lecsúszva a holtversenyről. A mindent eldöntő B csoportos DHL Szuperdöntő az Eurosport közvetítésében magyar kommentárral is megtekinthető:

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.