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
auto
2024. 04. 19. péntek

Mint szeptember elején mi is megírtuk, a Tesla Model S Plaid sorozatgyártású verziója végül megdöntötte a Porsche Taycan köridő rekordját a Zöld Pokolban, azaz a német Nürburgring versenypályán. A szimbolikus jelentőségű győzelem után azt vártuk, hogy a stuttgartiak vágnak vissza, de úgy látszik, az amerikai márka sem tétlenkedik.

Ismét tesztelnek, ráadásul nem is akármilyen kocsit.

Megdöntötte a Porsche rekordját a Tesla

Lehet még gyorsabban?

A Plaid 7:35.579-es ideje nem a valaha futott leggyorsabb a pályán, de elektromos autó még nem ment ennél gyorsabbat. Pláne nem egy 5 személyes, nagy szedán. A 20,8 kilométeres körön 279 km/h csúcssebességet ért el a kocsi, de ennél nehezebb falat a 73 kanyar és a 300 méteres szintkülönbség. A szabályok szerint ráadásul, csak akkor számít a köridő szériaautó eredményének, ha tényleg a gyári csomag van rajta, tehát a gumik sem spéci versenyabroncsok, a fékek sem utólag beszerelt tuning darabok, és nincsenek extra, nem-széria aero elemek sem.

This slideshow requires JavaScript.

Elon Musk azonban már korábban megjegyezte, hogy vissza akarnak menni a pályára, hogy kipróbálják, mi lenne a helyzet speciális abroncsokkal, kerámia fékekkel, és egyéb hangolásokkal, amelyeket a versenyautózás szerelmesei akár maguk is módosíthatnak az eredeti konfiguráción. A friss videók és képek szerint most ismét három Tesla Model S Plaid köröz a pályán – ezek közül a kék autóról van videónk is. A felvételeken látható egy hatalmas aktív hátsó szárny, amely tényleg akkora, hogy valószínűtlen, hogy ilyen valaha gyártásba kerülhet. Viszont tesztjelleggel szoktak a gyártók ilyen módosításokat eszközölni, ugyanis a változtatható dőlésszögű légterelő segítségével a tesztpilóták és a mérnökök értékes adatokat nyerhetnek az autóról, amivel ennél kevésbé radikálisan, de módosítani tudják a típus hardverét, vagy szoftverét.

Hogy a mostani tesztelésnek pontosan mi a célja, azt nem tudjuk, de ne lepődjön meg senki, ha a Model S Plaid hamarosan megdönti saját rekordját is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.