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 A nagy csomagteret kínáló kombik szegmensébe viszonylag későn érkezett meg a teljes elektromosítás, olyannyira, hogy Európában jelenleg is csupán három modellt lehet kapni tisztán elektromos hajtáslánccal: a Porsche Taycan Cross Turismót és Sport Turismót, aki prémium élményre vágyik, valamint az MG 5 EV-t, aki megfizethetőbb opciót keres, és nem zavarja, hogy kínai technológia dolgozik alatta. Mint most kiderült, néhány éven belül az Audi kínálatába is csatlakozik egy villanykombi, amelyet az A6 Avant e-tron tanulmány vetít előre. Nem titok, hogy a hagyományos meghajtású A6-családhoz készül teljesen elektromos változat, és már az egy évvel ezelőtti Sanghaji Autószalonon megmutatta a német autógyártó vállalat, hogy mit érdemes várni attól a villanyautótól. A dizájn tehát adott volt, már csupán azt kellett megoldaniuk az Audi tervezőinek, hogy a tetővonalat meghosszabbítva kerekebb hátsót alakítsanak ki a csomagoknak. Az aerodinamika természetes kiemelt szempont volt a tervezésnél, és sikerült is úgy megrajzolni a kombi vonalát, hogy 0,25-ös légellenállási együtthatója mindössze 2 századdal legyen magasabb, mint a szedáné. Az A6 Avant e-tron jelenlegi formája egyébként hűen tükrözi azt, ahogyan a jármű gyártásba megy várhatóan 2024 környékén, azaz csak kisebb módosításokra lehet szükség. A 4960 mm hosszú, 1960 mm széles, és 1440 mm magas kombi az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE padlólemezre épül. A tanulmányba egy közel 100 kWh kapacitású akkumulátort szereltek be a mérnökök, amely a 800V-os feszültségnek köszönhetően akár 270 kW-tal is tölthető DC hálózaton. AC-n 22 kW a plafon. Teljesen feltöltött állapotban az autó akár 700 kilométert is el tud menni. A meghajtásért két villanymotor felel együttesen 350 kW teljesítménnyel és 800 Nm nyomatékkal, de az összkerékhajtású változat mellett hatékonyabb, egymotoros, hátsókerékhajtású verzió is rendelkezésre áll majd. Markus Schäfer, a Mercedes-Benz termékigazgatója nemrég arról beszélt, hogy a hagyományos értelemben vett kombik bizonytalan jövőnek néznek elébe, hiszen azt tapasztalja, hogy egyre kisebb a kereslet az alacsonyan futó családi autók iránt. Az Audinál azonban nem így látják, s bár elismerik, hogy nem nevezhető globálisnak a kombik népszerűsége, de a szépen megtervezett, sportos kombikért igenis tolonganak a vevők. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!