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 A villany meghajtás nem új a hajózásban, de a leggyakoribb megoldás, hogy a villanymotorokat dízel generátorok hajtják. Most viszont egy teljesen elektromos, akkumulátorokkal működtetett hajót adtak át Kínában, amelynek gyomrába 100 jobbfajta villanyautó aksijával megegyező mennyiségű cellát raktak. A hatótáv 100 km de ez a célnak megfelel – a Budapest-Esztergom hajóúthoz még ennyi sem kellene, 66 km is elég. Forrás: CCTV+ Szépen, nyugiban Aki már hajózott a Balatonon vagy a Dunán dízel meghajtású komppal, vagy sétahajóval, az biztosan tudja, hogy milyen kellemes a nyitott fedélzet egy szép tavaszi, vagy nyári napon, de valószínűleg azzal is egyetért, hogy szívesen meglett volna a dízelmotor zaja és füstje nélkül is. Forrás: CCTV+ A Skandináv országokból már jelentkeztünk hírekkel elektromos kompok kapcsán, hiszen bár a jelenlegi akkutechnológia még nem teszi lehetővé a több ezer kilométeres elektromos vízi utakat, de ahhoz hogy két part között ingázzon a hajó oda-vissza nem is kell végtelen sok aksi, ráadásul a 20 perces be és kiszállás alatt is simán tölthet a hajó. Most Kínában ismét kitolták a határokat és egy olyan folyami hajót bocsátottak vízre, ami nem csak egy folyó két partja között tud ingázni, hanem akár 1300 utast tud elszállítani 100 kilométer távolságra. A sétahajózásra használt jármű 100 méter hosszú, 16,2 méter széles, és egy 7500 kWh kapacitású akkumulátorral szerelték fel. A Jangce folyón közlekedő Jangce Folyó Három Szurdok Gát 1 nevű személyszállítót 23,66 millió dollárból fejlesztették ki, és tényleg teljesen zéró kibocsátású, ugyanis a kikötőben a névadó vízerőmű energiájával töltik fel. Januárban történt meg az első sikeres próbaút, bár ekkor még nem volt teljesen felszerelve a jármű, az utasok kényelmét szolgáló berendezések csak a tesztek után kerültek bele. Forrás: CCTV+ Forrás: CCTV+ Forrás: CCTV+ A hivatalos számítások szerint a hatótáv 530 tonna dízelolaj elégetését teszi szükségtelenné, és évente 1660 tonnával csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az Electrek által talált promóciós videó alá sajnos zenét kevertek, pedig kíváncsiak lettünk volna a a villanyhajó hangjára. Valami azt súgja, csendesebb, mint a dízel. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!