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 Elsőre kicsit úgy tűnik, mintha a VW szakemberei nem pont ugyanúgy értelmezték volna a vezeték nélküli frissítés (OTA) fogalmát, mint a világ nagyobbik része. De ha minden igaz, most utoljára kell ilyesmiért szervizbe menni. 2,5 éve A Volkswagen 2019. november 4-én kezdte meg az ID.3 gyártását, és a vadonatúj, dedikált villanyautó-platformra épülő modell egyik nagy ígérete az volt, hogy az egész vállalatcsoportnak elhozza a vezeték nélküli szoftverfrissítések korát. Azaz amíg az autó otthon pihen, új funkciókkal és szolgáltatásokkal gazdagodunk, valamint javítanak, hangolnak a meglévő rendszereken is. A vállalat vezetése sokszor és büszkén beszélt róla, hogy több mint 5000 szoftverfejlesztő dolgozott a CARIAD üzletágon belül az új operációs rendszeren, ami az egésznek az alapja. Azonban míg egyes gyártóknál a vezeték nélküli frissítés már 10 éve az alapszolgáltatás része, a VW 2,5 éve küzd vele. Az ID.3 bemutatója után egyértelművé vált, hogy az autó szoftvere sorozatgyártásra alkalmatlan állapotban van, ezért végül az első példányok kiszállítása csak mintegy 10 hónappal később, 2020. szeptember 11-én kezdődött meg, ami valljuk meg, nem éppen a legszerencsésebb dátum bármilyen céges eseményre, de annyi baj legyen. Az viszont már akkor kiderült, hogy az OTA funkció nem működik az autókban, ezt majd csak később kapcsolják be. A vállalat először 2021 márciusára, a 2.1-es szoftververzióhoz ígérte az OTA elérhetőségét, végül azonban 2021 szeptemberében a 2.3-mal érkezett csak meg. Mivel azonban az autók az ennél régebbi verziókkal nem tudták lehúzni a felhőből az új szoftvert, minden tulajdonosnak el kellett mennie a szervizbe, hogy még egyszer utoljára, ott frissítsék a kocsit. ID.3 frissítés 2020 augusztusában a kiszállítások megkezdése előtt. Forrás: kreiszeitung.de 12 órás frissítés, akkucsere Ez azonban úgy tűnik, túl nagy macera volt sokaknak, mivel ahogy a német Auto Motor und Sport kérdésére a cég szóvivője elmondta, a helyzet az, hogy nagyon sokféle szoftververzióval futnak jelenleg az ID-család tagjai az utakon. A vállalat most teszi elérhetővé a vadonatúj 3.0-s szoftvert, ami rengeteg újdonságot, gyorsabb töltést, jobb navigációt hoz az autóknak, azonban ennek előfeltétele az autóban futó 2.4-es szoftver. Mint kiderült, ennek a követelménynek nagyjából 200.000 autó, az eddig eladott ID.3-ak és ID.4-ek nagyjából kétharmada nem felel meg, ezért nekik be kell fáradni egy szervizbe, ahol megkapják a 2.4-et. Sőt, ennél többet is kapnak. Bár egyes versenytársaknál 20-25 perces szoftverfrissítéseket szoktunk meg, a VW 3.0-ás kiadása akkora lett, hogy két részletben egy 7,5 órás (!) első, majd egy 4,5 órás (!) második csomagban lehet csak feltelepíteni. Ezt viszont nem bírja ki az eredeti gyári 12 voltos akkumulátor. Ezért a 3.0 telepítésének másik előfeltétele a kis aksi cseréje. Szerencsére ezt a 2.4-es frissítéshez szükséges szervizlátogatáskor ingyen elvégzi a vállalat, és újabb, EFB+ rendszerű akku kerül a kocsikba, ami remélhetőleg bírja az igénybevételt. A VW szerint a 2.4-es frissítéshez és akkucseréhez 1 napra kell a kocsit a márkaszervizben hagyni, utána pedig már neki lehet állni otthon a 12 órás 3.0 telepítésnek. Arról nem szólt a német lap írása, hogy mi a helyzet azzal, akinek már fent van a 2.4 az autóján, de még az eredeti 12 voltos aksi van a kocsijában. Hogy pontosan mi minden jóság érkezik a 3.0-ával a VW ID. tulajdonosok autójára, arról itt írtunk: OTA frissítéssel érkezik a Volkswagen ID család legújabb szoftvercsomagja 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!