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 A szökésben lévő egykori Nissan főnök, akit sokan talán csak a hollywoodi filmbe illő hangszertokos szökése után ismertek meg, pénzügyi visszaélések vádjával akar bíróság elé állni, hogy tisztázza a nevét. A jelenleg Libanonban élő Ghosn azt követően nyilatkozott a BBC-nek, hogy Franciaország elfogatóparancsot adott ki ellene állítólagos gyanús kifizetésekre hivatkozva. Utóbbi fejleményről Ghosn azt mondta, hogy számított a lépésre, de az időzítés meglepte. Carlos Ghosn hollywoodi filmbe illő szökése Ghosnt japánban pénzügyi visszaéléssel vádolták meg, ahonnan megszökött. Jelenleg nem hagyhatja el Libanont, mivel szerepel az Interpol körözési listáján. „Szeretnék bíróság elé állni, mert csak így tudok megszabadulni a Red Notice-tól, amely ma megtiltja, hogy elhagyjam Libanont.” – mondta a korábban sikert sikerre halmozó autóipari vezető a BBC-nek. Ghosn libanoni tárgyalást szeretne az ellene Japánban felhozott vádak és a francia nyomozás során felmerült vádak miatt és „teljesen bízik” abban, hogy be tudja bizonyítani ártatlanságát. Ghosn karrierje a 90-es években kezdett felfelé ívelni a Michelin gumiabroncs gyártónál, majd 1996-ban került a csőd szélén táncoló Renaulthoz, melyet néhány év alatt nem csak megmentett a csődtől, de újra virágzásnak indult a francia cég. Sikerei után nem volt meglepetés, hogy a Nissan élére helyezték, miután a Renault 1999-ben megvásárolta a nehéz helyzetben lévő japán gyártó részvényeinek több mint harmadát. Ghosn dolga nem volt könnyű, mivel a Nissan életében először fordult elő, hogy nem japán nemzetiségű vezető állt a vállalat élén. A válságmenedzser bezárt öt gyárat, megszüntetve 21.000 munkahelyet, és felvette a legfontosabb rivális, az Isuzu tervezőjét. Egy éven belül kihozta a vállalatot a csődből, népszerűsége gyorsan növekedésnek indult. 2016-ban a Nissan 34%-os részesedést szerzett a Mitsubishiben, így Ghosn a Mitsubishi elnöke is lett. Ezzel létrejött a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség, azaz a világ negyedik legnagyobb autóipari konszernje a Toyota, a Volkswagen és a General Motors után. Ghosn eredményeit ismerték és elismerték az autóiparban. A fordulópont 2018. novemberében történt, amikor Carlos Ghosnt Tokióban letartóztatták. Sikkasztással vádolták, 108 napot töltött letartóztatásban, majd 2019 márciusában 9 millió dolláros óvadék ellenében szabadon engedték, majd kisvártatva újra letartóztatták, aztán 4,5 millió dolláros óvadék mellett házi őrizetbe került. 2019. december 31-én Ghosn megszökött a házi őrizetből és Libanonba utazott. Azóta is ott él, legutóbb akkor hallottuk hangját, amikor a Nissan jelenlegi elektrifikációs terveit is bírálta egy online konferencián. Ghosn pénteken a BBC-nek elmondta, hogy egyetlen eurót sem fordított saját céljaira a Nissan vagy a Renault vagyonából, tagadta, hogy elmenekült volna az igazságszolgáltatás elől, és megismételte korábbi állítását, mely szerint azért hagyta el Japánt, mert ott nem lett volna tisztességes az eljárás. Ghosn szerint az ellene felhozott vádak egy összeesküvés részei, amelyek célja a Renault és a Nissan teljes egyesülésére vonatkozó tervei meghiúsítása. Franciaországban még vizsgálják azokat az állításokat, amelyek szerint Ghosn több millió eurót csatornázott át a Renault-tól a Suhail Bahwan Automobiles-on keresztül. A Wall Street Journalban megjelent információk szerint a pénzt személyes céljaira fordította, beleértve egy 120 láb hosszú jacht vásárlását. Franciaországban öt nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki Ghosn és négy további személy ellen, akik az ománi autóforgalmazóhoz kapcsolódnak. Carlos Ghosn: a Nissan elektrifikációs terve túlságosan lassú Évek óta zajlik egy külön vizsgálat Franciaországban is, melynek keretében a közelmúltban Ghosn hosszas kihallgatáson vett részt Bejrútban. Ghosn bíróság elé állna Franciaországban, hogy tisztázza a nevét, és ügyvédei biztosak abban, hogy ez sikerülne is, van azonban egy probléma: Ghosn nem hagyhatja el Libanont, mert továbbra is érvényben van ellene a Japán által kiadott kiadatási kérelem. A most Franciaországban kiadott nemzetközi elfogatóparancs azt sugallja, hogy valóban történt visszaélés. Ghosn ezzel kapcsolatban elmondta, hogy számított erre, ugyanis a francai törvények szerint a nyomozást csak akkor lehet lezárni ellene, ha Franciaország területén tartózkodik. Az időzítést azonban meglepőnek nevezte, és azt is, hogy egy amerikai újságból tudta meg a fejleményt, anélkül, hogy hivatalos értesítést kapott volna. Ghosn korábbi ügyvédje, Jean Tamalet a BBC kérdésére azt mondta, hogy véleménye szerint ez a lépés egy technikai megoldás, amelyre szükség van ahhoz, hogy a jövőben bíróság előtt tárgyalhassák az ügyet. Felmerül persze a kérdés, hogy ha alaptalanok a vádak, akkor miért adtak ki az ománi Suhail Bahwan Automobiles autóforgalmazó jelenlegi tulajdonosai és korábbi igazgatói ellen is elfogatási parancsot. A BBC megkereste az ománi céget, de egyelőre nem reagáltak a lap kérdéseire. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!