PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Az évtized közepére véget ér a Nissan LEAF gyártása, a japán gyártó végleg elengedheti az úttörő villanyautó márkanevét – írja az Automotive News neve elhallgatását kérő belső forrásra hivatkozva. A 2010 végén bemutatott Nissan LEAF az első nagy volumenben gyártott elektromos autó volt, de az értékesítés elmaradt az előzetes várakozásoktól. Több évvel megelőzte a Teslát, amely menővé tudta tenni a villanyautózást, de hiába küzdött több mint egy évtizeden keresztül a vezető szerepért, az Egyesült Államokban nem tudta azt megszerezni. Mostanra – talán a fejlesztések elmaradása miatt – a vásárlók inkább egy nem túl sikeres kezdeti próbálkozásként, mint egy jól csengő, vágyott névként gondolnak a típusra, ezért a Nissan nem tervezi, hogy új generációs LEAF-et dobjon piacra, állítja az Automotive News három különböző forrása. Abban azonban már megoszlik a források véleménye, hogy a LEAF márkanevet teljesen el fogja-e engedni a gyártó. Nissan Leaf 100 ezer km után A portál kérdésére a Nissan szóvivője, Brian Brockman nem kívánt spekulációkba bocsátkozni a LEAF jövőjével kapcsolatban, azt azonban elmondta, hogy a vásárlók újra érdeklődni kezdtek a modell iránt, melynek oka az elektromos járművek iránti növekvő kereslet és a LEAF ár-érték aránya. A Nissan amerikai eladásainak mintegy 40%-át teszik majd ki a különféle szegmensekben kínált elektromos járművek 2030-ra, mondta Brockman. Nem kell tehát aggódnunk, hogy elektromos Nissanok nélkül maradunk, hiszen 2030-ig világszerte 15 akkumulátoros elektromos Nissan modellt ígérnek, amelyhez a japán vállalat közel 18 milliárd dollárt fektet az elektromobilitásba. A Nissan tehát új fejezetet nyit, amelyhez minden bizonnyal felhasználják majd a LEAF tanulságait. Nissan Chill-Out – ez lehet a márka következő elektromos crossovere Az első új modell természetesen az Ariya kompakt crossover, a LEAF utódja pedig talán a tavaly Chill-Out néven bemutatott koncepcióra épülő autó lehet, amely a Nissan CMF-EV platformját, valamint az e-4orce nevű kétmotoros összkerékhajtási rendszert használja majd. A LEAF 18 hónappal azelőtt érkezett meg az Egyesült Államokba, hogy a Tesla lenyűgözte a világot Model S elektromos szedánjával. A Nissannak meg volt tehát az előnye, az újdonság technológiai és gyártási innovációkat egyaránt bevezetett. Mégsem tudott megfelelni a modell a Nissan akkori vezérigazgatója, Carlos Ghosn magasztos piaci elvárásainak. Egyes vélemények szerint túl gyorsan jöttek a konkurensek és az elektromos járművek versenye roppant mód felgyorsult, miközben a Nissan túl sokáig késlekedett az előny megtartásához nélkülözhetetlen frissítésekkel. Carlos Ghosn: a Nissan elektrifikációs terve túlságosan lassú Az AutoPacific elnöke, Ed Kim véleménye szerint a Nissan elszámolta magát, ami ahhoz vezetett, hogy elpazarolta lépéselőnyét. „Ma a LEAF név nem sokat jelent az elektromos járműveket vásárlók számára. Nem rendelkezik megfelelő a márkaerővel, hiányzik a termék frissítése, a jobb dizájn, a CUV karosszéria.” – mondta Kim. Jeff Schuster, az LMC Automotive elnöke úgy vélekedett, hogy az elmúlt évtized első generációs elektromos autói inkább „tudományos projekteknek” számítottak, mintsem a belsőégésű motoros modellek praktikus alternatíváinak. A LEAF pedig ezekhez a korai elektromos járművekhez tartozik, ahelyett, hogy azt tükrözné, merre tart a piac. „Gyanítom, hogy a Nissan meg akar szabadulni ettől” – mondta Schuster. Magyarországon az előző hónap végén 28.102 tisztán elektromos modell volt forgalomban, nyár végére minden bizonnyal túllépjük a harmincezres számot. Ezek közül több mint 4000 darabot a Nissan LEAF-ek tesznek ki. Sokak számára ez a típus jelentette a belépőt az elektromos autók világába. Nektek mi a véleményetek róla, ideje elengedni a márkanevet, vagy egy alaposabb megújulással van még jövőéje a LEAF-nek? Megcsappant villanyautó-regisztrációkkal indult el az idei nyár 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!