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 Az évtized közepére véget ér a Nissan LEAF gyártása, a japán gyártó végleg elengedheti az úttörő villanyautó márkanevét – írja az Automotive News neve elhallgatását kérő belső forrásra hivatkozva. A 2010 végén bemutatott Nissan LEAF az első nagy volumenben gyártott elektromos autó volt, de az értékesítés elmaradt az előzetes várakozásoktól. Több évvel megelőzte a Teslát, amely menővé tudta tenni a villanyautózást, de hiába küzdött több mint egy évtizeden keresztül a vezető szerepért, az Egyesült Államokban nem tudta azt megszerezni. Mostanra – talán a fejlesztések elmaradása miatt – a vásárlók inkább egy nem túl sikeres kezdeti próbálkozásként, mint egy jól csengő, vágyott névként gondolnak a típusra, ezért a Nissan nem tervezi, hogy új generációs LEAF-et dobjon piacra, állítja az Automotive News három különböző forrása. Abban azonban már megoszlik a források véleménye, hogy a LEAF márkanevet teljesen el fogja-e engedni a gyártó. Nissan Leaf 100 ezer km után A portál kérdésére a Nissan szóvivője, Brian Brockman nem kívánt spekulációkba bocsátkozni a LEAF jövőjével kapcsolatban, azt azonban elmondta, hogy a vásárlók újra érdeklődni kezdtek a modell iránt, melynek oka az elektromos járművek iránti növekvő kereslet és a LEAF ár-érték aránya. A Nissan amerikai eladásainak mintegy 40%-át teszik majd ki a különféle szegmensekben kínált elektromos járművek 2030-ra, mondta Brockman. Nem kell tehát aggódnunk, hogy elektromos Nissanok nélkül maradunk, hiszen 2030-ig világszerte 15 akkumulátoros elektromos Nissan modellt ígérnek, amelyhez a japán vállalat közel 18 milliárd dollárt fektet az elektromobilitásba. A Nissan tehát új fejezetet nyit, amelyhez minden bizonnyal felhasználják majd a LEAF tanulságait. Nissan Chill-Out – ez lehet a márka következő elektromos crossovere Az első új modell természetesen az Ariya kompakt crossover, a LEAF utódja pedig talán a tavaly Chill-Out néven bemutatott koncepcióra épülő autó lehet, amely a Nissan CMF-EV platformját, valamint az e-4orce nevű kétmotoros összkerékhajtási rendszert használja majd. A LEAF 18 hónappal azelőtt érkezett meg az Egyesült Államokba, hogy a Tesla lenyűgözte a világot Model S elektromos szedánjával. A Nissannak meg volt tehát az előnye, az újdonság technológiai és gyártási innovációkat egyaránt bevezetett. Mégsem tudott megfelelni a modell a Nissan akkori vezérigazgatója, Carlos Ghosn magasztos piaci elvárásainak. Egyes vélemények szerint túl gyorsan jöttek a konkurensek és az elektromos járművek versenye roppant mód felgyorsult, miközben a Nissan túl sokáig késlekedett az előny megtartásához nélkülözhetetlen frissítésekkel. Carlos Ghosn: a Nissan elektrifikációs terve túlságosan lassú Az AutoPacific elnöke, Ed Kim véleménye szerint a Nissan elszámolta magát, ami ahhoz vezetett, hogy elpazarolta lépéselőnyét. „Ma a LEAF név nem sokat jelent az elektromos járműveket vásárlók számára. Nem rendelkezik megfelelő a márkaerővel, hiányzik a termék frissítése, a jobb dizájn, a CUV karosszéria.” – mondta Kim. Jeff Schuster, az LMC Automotive elnöke úgy vélekedett, hogy az elmúlt évtized első generációs elektromos autói inkább „tudományos projekteknek” számítottak, mintsem a belsőégésű motoros modellek praktikus alternatíváinak. A LEAF pedig ezekhez a korai elektromos járművekhez tartozik, ahelyett, hogy azt tükrözné, merre tart a piac. „Gyanítom, hogy a Nissan meg akar szabadulni ettől” – mondta Schuster. Magyarországon az előző hónap végén 28.102 tisztán elektromos modell volt forgalomban, nyár végére minden bizonnyal túllépjük a harmincezres számot. Ezek közül több mint 4000 darabot a Nissan LEAF-ek tesznek ki. Sokak számára ez a típus jelentette a belépőt az elektromos autók világába. Nektek mi a véleményetek róla, ideje elengedni a márkanevet, vagy egy alaposabb megújulással van még jövőéje a LEAF-nek? Megcsappant villanyautó-regisztrációkkal indult el az idei nyár 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!