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 Alig pár perce közölte a hírt a VW Csoport, az okokat egyelőre nem lehet tudni. Diess augusztus végéig vezeti a világ egyik legnagyobb autógyártóját, utóda a Porsche márkaigazgatója Oliver Blume lesz. Derült égből, de nem előzmények nélkül Hogy pontosan miért mondott le Herbert Diess, azt egyelőre nem lehet tudni, de évek óta dokumentáljuk itt az oldalon a vállalat belső politikai erőtereinek harcát, amely már többször majdnem a vezér fejébe került. Diess sokkolta a VW vezérkart: minden negyedik német alkalmazott utcára kerülhet Eleinte nem volt egyetértés az elektromos váltás teljes támogatása terén, az Audinál például rendre tartottak egy hidrogénes vasat is a tűzben. Később már csak a tempót sokallták, de ekkor a szakszervezettel gyűlt meg Diess baja, akik attól tartottak, hogy a német gyárakban elbocsátási hullámhoz vezethet az átállás. Sajtóértesülések már többször voltak arról, hogy hol a szakszervezeti vezetők, hol velük egyetértésben a cégcsoportban részesedéssel bíró Alsó-Szászország miniszterelnöke követelte a vezérigazgató fejét. A Porsche megerősítette: tovább csúszik az elektromos SUV megjelenése Legutóbb a belső harcok azzal értek véget, hogy Diess maradhatott, de jelentősen megnyirbálták hatáskörét, vagy, ahogy fogalmaztak, segítettek neki, hogy jobban koncentrálhasson pár kulcsterületre. Ezek között kiemelt helyen volt a CARIAD, a vállalat szoftveres részlege, melyen áll, vagy bukik az az üzleti stratégia, amely modern informatikai infrastruktúrára akarja helyezni a cég autóit és a mobilitás szolgáltatások, illetve az önvezetés felé veszi az irányt. Végleges az új hatalmi leosztás a Volkswagennél A CARIAD kapcsán nemrég számoltunk be róla, hogy akkora gondok vannak a következő generációs szoftverplatform fejlesztésével, hogy akár két évet is csúszhat emiatt az SSP platform, és az első Trinity modell, amely a cég új zászlóshajója és egy új korszak kezdete lenne. Ennek kapcsán már múltkor megjegyeztük, hogy azzal, hogy az igazgatótanács személyesen Diess-t bízta meg a CARIAD felügyeletével, gyakorlatilag egy selyemzsinórt adtak neki, ugyanis így már ő lett a legfőbb felelős az ott tapasztalható problémákért. A Trinity két éves, 2027-es csúszása lehetett az ürügy, aminek kapcsán megkérhették a 63 éves szakembert, hogy vonuljon vissza, annak ellenére, hogy 2025-ig szólt a megbízatása. Kérdés, hogy Diess távozásával lassul-e a VW Csoport elektromos tempója. Szoftverkáosz a Volkswagennél, borulhatnak a villanyautós tervek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!